خراسان

زمینه پرواز مستقیم میان مشهد و قزاقستان فراهم شود

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان رضوی خواستار زمینه‌سازی برای ایجاد پرواز مستقیم میان مشهد و قزاقستان با هدف تسهیل در امر توسعه صادرات شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، علیرضا رشیدیان صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در محل استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی حوزه تولید و اشتغال استان برای سال جاری، توسعه بازار صادراتی است و کشورهای متعددی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و کشور افغانستان به عنوان یکی از بازارها مدنظر قرار دارد.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: همکاری و تعامل بسیار مناسبی میان بخش خصوصی و دولتی استان در سال‌های اخیر شکل گرفته و در تلاش هستیم تا این مراودات را افزایش دهیم.

رشیدیان با اشاره به هدف از انتخاب قزاقستان به عنوان بازار هدف صادراتی استان گفت: این کشور دارای ظرفیت‌ها و بازار بسیار مناسبی برای توسعه صادرات استان خراسان رضوی است و درصدد هستیم توسعه صادرات کالاهای جدید را در این کشور صورت دهیم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: بازرگانان استان خراسان رضوی برای توسعه تعاملات خود با کشور قزاقستان دارای مشکلاتی هستند که باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود و به ویژه در حوزه صدور ویزا و همچنین برقراری پرواز مستقیم میان مشهد و قزاقستان باید این تمهیدات فراهم شود تا زمینه تعامل مناسب تری ایجاد شود.

رشیدیان ادامه داد: با شناختی که از بازار قزاقستان وجود دارد و مرکز مطالعات اتاق بازرگانی ایران نیز نتایج مطالعات خود را در این زمینه ارائه کرده، ضروری است برای برگزاری نمایشگاه کالای خراسان رضوی در قزاقستان حتما مطالعات مذکور مورد توجه قرار گیرد تا در عمل اجرایی شده و شاهد ساماندهی شرکت‌های متناسب با نیاز بازار در قزاقستان باشیم.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید در نمایشگاه اختصاصی کالای خراسان‌رضوی در قزاقستان، تمامی بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت و معدن نسبت به این مهم توجه داشته باشند و متفاوت‌تر از سال گذشته و متناسب با بازار هدف و توجه به مسئله برندسازی و معرفی برندها در این نمایشگاه حضور یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 7 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا