فرهنگ و هنر

ساخت فیلم ‌سینمایی “یتیم خانه ایران”‌ ۵ سال طول کشید/در جشنواره فجر امسال اثری ندارم‌

ابوالقاسم طالبی

کارگردان ‌فیلم ‌سینمایی “یتیم خانه ایران”‌ گفت: این فیلم در ۵ سال ساخته شد و ۴ سال نوشتن متن، یک سال پیش تولید، یک سال پس تولید و یک سال هم بازتدوین آن به طول انجامید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ابوالقاسم طالبی امشب در نشست خبری فیلم سینمایی یتیم خانه ایران در پردیس سینمایی هویزه مشهد اظهار داشت: باز کردن پای ائمه جماعات به سینما یک امتیاز مثبت برای این هنر است و بابت حمایت آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوب از فیلم سینمایی “یتیم‌خانه‌ایران” تشکر می‌کنم.

وی افزود: این فیلم در ۵ سال ساخته شد و ۴ سال نوشتن متن، یک سال پیش تولید، یک سال پس تولید و یک سال هم بازتدوین آن به طول انجامید.

کارگردان سینمای ایران گفت: جشنواره فجر یک جشنواره ملی و متعلق به همه مردم ایران است و زمانی که اعتراض داریم خیلی‌ها می‌گویند تحریم کنید، اما این کار را نمی‌کنیم و “یتیم‌خانه‌ایران” در این جشنواره حاضر شد اما نه به عنوان جشنواره رقابتی و تنها به‌خاطر مردم بود و متاسفانه آدم‌های منصف بسیار کم هستند.

طالبی ادامه داد: در تمامی دوره‌های جشنواره فجر، با آثار هنری‌ زیادی با موضوعات مختلف حاضر بودم، اما در جشنواره امسال اثری ندارم.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی فیلم “یتیم‌خانه ایران” در مشهد بسیار خوب بود تصریح کرد: در اینجا از حمایت معاونت فرهنگی شهرداری مشهد تشکر می‌کنم، این فیلم سینمایی در تهران تبلیغات خوبی نداشت؛ “یتیم‌خانه‌ایران” جواب همه آنهایی است ‌که نگاه و دیدگاه غیرمنصفانه‌ای داشتند و خوشبختانه این فیلم سینمایی با استقبال خوبی از سوی مردم همراه بوده است.

طالبی گفت: از مجموع ۸۰ میلیون جمعیت ایران باید ۳ میلیون نفر سینما رو باشند، اما تنها ۶۰۰ هزار نفر که بیشتر جوانان مجرد هستند در سینما حاضر می‌شوند و می‌خواهیم که سالن‌های سینما با حضور خانواده‌ها پر شود.

وی بیان کرد: حضور پررنگ مخاطبان و برخی گروه‌های خاص مانند روحانیون و ساکنان حاشیه شهر به سینمایی‌ها امید می‌دهد و باید به دنبال ایجاد ذائقه درست برای مخاطبان سینما باشیم.

طالبی تصریح کرد: فیلم “یتیم‌خانه‌ایران” در مشهد با حمایت و حساسیت خوبی از سوی مردم و مسئولان همراه بوده و بابت این همراهی از همگان تقدیر و تشکر می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا