خراسان

ساخت ۵۲ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در خراسان‌رضوی مجوز گرفت

ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: ۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد و علاوه بر آن مجوز برای ساخت ۵۲ اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز در این استان صادر شده است.

وی با اشاره به اقبال مردم از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، تأکید کرد: در طول نوروز امسال از بین تمام مراکز اقاماتی در خراسان رضوی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به صورت ۱۰۰ درصدی اشغال شده و ظرفیت خالی نداشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه میزان بازدید از اماکن تاریخی استان در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: آرامگاه فردوسی و موزه نادری در بین تمام بناهای تاریخی بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده‌اند.

مکرمی‌فر ادامه داد: در مجموع  ۳ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۷۵۱ نفر از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری در خراسان رضوی بازدید داشته‌اند و  اقداماتی در راستای افزایش این تعداد در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمهیدات مناسبی برای خدمات‌رسانی مناسب به گردشگران در ایام نوروز در نظر گرفته شده بود که این مسئله سبب شد میزان شکایت از تأسیسات گردشگری استان ۸ درصد کاهش داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 17 =

دکمه بازگشت به بالا