ایران

سازمان نظام پزشکی: 11 هزار و 800 پزشک گم شده‌اند!

images

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: میزان مراجعه ایرانیان به پزشک متخصص در هر‌ سال ١.٧، مراجعه به پاراکلینیک‌ها ٠.٧ و مراجعه به مراکز توانبخشی ٠.٠٣‌درصد است.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با شهروند و در پاسخ به این سوال که «آیا آماری از تعداد پزشکان و به‌طور کلی جامعه پزشکی وجود دارد؟»، تصریح کرد: متاسفانه آمار درستی نداریم اما می‌دانیم که هم‌اکنون ١٠‌ هزار دستیار در بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند.

در مطالعه‌ای هم که مربوط به یک‌ سال و نیم پیش است، مشخص شده که ١١ ‌هزار و ٨٠٠ نفر از کسانی که در رشته‌های مختلف پزشکی، فارغ‌التحصیل شده‌اند، به نظام پزشکی و به وزارت بهداشت مراجعه نکرده‌اند. اینها یا در بخش‌های دیگر فعال شده‌اند یا مهاجرت کرده‌اند. ما آمار دقیقی از این افراد نداریم.

وی افزود: در کنار این افراد، پزشکانی هستند که کار ستادی می‌کنند، به همین خاطر ما پیشنهاد کرده‌ایم تا با مرکز آمار و وزارت بهداشت همکاری را شروع کنیم و آمار جامعه پزشکی را به دست آوریم. البته از ‌سال گذشته ثبت و تمدید پروانه مطب‌ها آنلاین شده و ‌سال آینده هم به همین شکل ادامه خواهد داشت که با ثبت و تمدید مطب‌ها، می‌توان آماری از تعداد پزشکان به دست آورد.

منبع: شهروند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا