مشهد

ساعت کاری ۷۵ نانوایی اطراف حرم رضوی در دهه پایانی صفر افزایش یافت

نانوایی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ساعت کاری ۷۵ نانوایی اطراف حرم رضوی در دهه پایانی صفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی باخرد ظهر امروز در نشست خبری ویژه تشریح اقدامات و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: به عنوان رئیس کمیته نظارت بر تنظیم بازار وظایف تعریف شده داریم و از هفته گذشته به صورت عملیاتی مشغول فعالیت هستیم تا ۳٫۵ میلیون زائری که وارد مشهد می‌شوند امکانات مناسبی داشته باشند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: اقدامات در دو حوزه تنظیم بازار و تامین کالا است که برای تنظیم بازار از ادارات عضو کمیته کمک گرفتیم مثلاً در تامین مایحتاج عمومی جهاد کشاورزی ۲ هزار تن برنج، ۸۴ تن گوشت قرمز، ۴۸۰ تن شکر و ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نذری‌های مردم برای هیئات پذیرفته می‌شود، گفت: مرغ منجمد نقش تنظیم بازار دارد و هیئات نیز از آن استقبال بیشتری می‌کنند همچنین در حوزه نظارتی برای اسکان زائران هماهنگی انجام شده و با رعایت تعرفه‌های ابلاغی میزبان زائران هستیم و با نظارت کافی امسال وضعیت بهتری وجود دارد و مکان‌هایی که دور از شأن میزبان و میهمان هستند با آنها برخورد می‌شود.

باخرد با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار زائر پیاده به مشهد می‌آیند، عنوان کرد: برای تامین مایحتاج کاروان ها اعلام آمادگی شده است و اتحادیه هایی مانند اتاق اصناف ایستگاه استقبال از زائر دارند و خدمات مختلفی ارائه می‌دهند، همچنین سازمان حج و زیارت ۱۱۰ هزار غذای رایگان برای زائران در نظر گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در رابطه با فعالیت‌های نظارتی گفت: حوزه نظارتی شامل چند محور از جمله دریافت گزارشات، رسیدگی، نظارت بر سطح شهر و به خصوص اطراف حرم و برخورد با تخلفات است، همچنین برای تامین نان زائران ۷۵ نانوایی در اطراف حرم ساعت کاریشان افزایش یافته و آرد مورد نیاز را نیز اداره غله و بازرگانی به میزان کافی تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نظارت دقیق بر تاکسیرانی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: گشت و بازرسی‌ها در سطح شهر وجود دارند و تاکسی‌ها حتماً باید از تاکسیمتر استفاده کنند، همچنین راه آهن، ترمینال و فرودگاه به علت تعدد زائران تخلفات شان زیاد می‌شود که به همین دلیل سه گشت نظارتی در این مکان‌ها وجود دارد.

با خرد در ادامه افزود: هر سال ۲۰ درصد به عنوان نرخ خدمات به هزینه بلیط‌ها افزوده می‌شد اما امسال هنوز این اتفاق رخ نداده و تابع ستاد خدمات سفر هستیم، همچنین دو گشت و پایگاه سیار در ملک آباد و جاده قوچان حضور دارند تا اگر مشکلی پیش آمد برخورد کنند و سامانه ارتباطی ۱۲۴ نیز ساعت کاری افزایش یافته و آماده دریافت شکایت های مردم است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در رابطه با جریمه‌های متخلفین گفت: متخلفین در قانون تعزیرات جریمه ریالی می‌شوند اما اگر تخلف سبب تهدید سلامت عمومی شود حبس و مجازات بسیار سنگین دارد و سوء استفاده از اعتماد زائران امام رضا(ع) تجارت کثیفی است.

وی با بیان اینکه در ایام ماه صفر نسبت به سوغات و غذاهای اطراف حرم حساسیت بیشتری وجود دارد، عنوان کرد: به هر کالایی که از نظر کمی و کیفی مشکوک شویم قطعاً با آن برخورد می‌کنیم و در این زمینه اداره استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی نیز همکاری‌های کارشناسی زیادی انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا