خراسان

سالانه ۵۵ هزار و ۵۰۰ تن پسته در خراسان رضوی تولید می‌شود

پسته ارگانیک

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه حدود ۵۵ هزار و ۵۰۰ تن پسته در خراسان‌رضوی تولید می‌شود.

سید هاشم نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به افزایش روزافزون تولید پسته در خراسان رضوی اظهار داشت: تعداد زیادی از کشاورزان به علت بازدهی اقتصادی بالا و نیاز به آب کم به کاشتن پسته روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت از باغات پسته خراسان رضوی مطلوب است، خاطرنشان کرد: متوسط برداشت از هر هکتار از این محصول در استان بین 1250 تا 1400 کیلو پسته خشک است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: 73 هزار هکتار در استان زیر کشت پسته رفته که از آنها حدود 55 هزار و 500 تن محصول برداشت می‌شود.

نقیبی خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت از تمام 73 هزار هکتار پسته زیر کشت تمام آن محصول نداشته و 45 هزار هکتار از آن بارور و مابقی در سال‌های اولیه کاشته شدن بوده و زمان می‌برد تا باردهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقلیم خراسان رضوی سازگاری زیادی با کشت پسته دارد، تصریح کرد: با این حال افزایش باغات آن در تمام مناطق ممکن است مشکلاتی را برای کشاورزان به‌همراه داشته باشد بنابراین توصیه می‌شود افرادی که قصد کشت این محصول را دارند حتما از کارشناسان کشاورزی مستقر در شهرستان‌ها کمک بگیرند تا پس از کاشت دچار مشکل و ضرردهی اقتصادی نشوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا