مشهد

سالن اختصاصی اسکواش مشهدمقدس در سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد‌

مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا

نائب رئیس هیئت اسکواش خراسان‌رضوی گفت: اقدام به ساخت سالن اسکواش کرده که اگر مبلغ یک میلیارد تومان تخصیص یابد در سال ۹۶ این سالن به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، رامش رامشینی ‌رئیس هیئت اسکواش خراسان‌رضوی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اسکواش شامل کمیته‌های مختلفی برای آقایان و بانوان در استان است. کورت‌های (زمین اشکواش) موجود ما در مشهد در هتل پارس، مجموعه کوثر، دانشگاه آزاد و فردوسی و همچنین آستان قدس که سه کورت دارد را شامل می‌شود. با وجود فضای ورزشی محدود در استان توانسته‌ایم در مسابقات شرکت کرده و به مقام دست پیدا کنیم.

غلامحسین اصغری نائب رئیس هیئت اسکواش خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به ممنوعیت ساخت فضای ورزشی به دلیل پروژه‌های نیمه‌تمام ممنوع است. سعی ما بر داشتن سالنی برای اسکواش بوده که در مجموعه کوثر سالنی در اختیار ما قرار گرفته و سالن هتل پارس را اجاره کرده‌ایم. در پنج شهرستان‌ نیشابور، چناران، طرقبه و دو شهر دیگر سالن اسکواش داریم.

وی بیان کرد: نزدیک به 800 ورزشکار و پنج هیئت فعال در استان داریم که فضا و سالن در اختیار دارند. در ابتدا حضور ما در این هیئت داور نداشتیم که برای مسابقات از دیگر استان‌ها داور دعوت می‌کردیم اما در این سه سال موفق به تربیت داور شده‌ایم و در شهرستان‌ها اقدام به برگزاری کلاس مربیگری کرده‌ایم تا این رشته در شهرستان‌ها فعال شود.

نائب رئیس هیئت اسکواش خراسان‌‌رضوی تصریح کرد: دو سال پشت سر هم در لیگ شرکت کردیم و در سال دوم به مقام قهرمانی دست یافتیم که به‌دلیل عدم وجود اسپانسر نتوانستیم در لیگ شرکت کنیم. مربی پاکستانی استخدام کرده‌ایم تا بتوانیم به تیم‌های ملی کشورمان کمک کنیم.

اصغری خاطرنشان کرد: در سال 93 در بخش همگانی مقام سوم و سال گذشته مقام نهم را کسب کردیم و دلیل آن هم عدم میزبانی بوده است. در رده سنی کمتر از 9 سال قهرمان کشوری و رده کمتر از 15 سال رتبه سوم کشوری داریم.

وی اظهار داشت: اقدام به ساخت سالن اسکواش کرده و برای آن اعتبار یک میلیاردی تومانی در نظر گرفته‌ایم. امیدواریم با ساخت این سالن بتوانیم در سال‌های آینده در تیم ملی بازیکن داشته باشیم.

نائب رئیس هیئت اسکواش خراسان‌رضوی گفت: در سال 94، 300 میلیون تومان برای آن در نظر گرفتیم که 50 درصد آن محقق شد. مبلغ یک میلیارد تومانی که گفته شد برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده و اگر این مبلغ 100 درصد تخصیص یابد در پایان سال 96 شاهد بهره‌برداری از این سالن خواهیم بود.�

اصغری بیان کرد: برای هر جلسه تمرین باید 15 هزار تومان پرداخت شود که ورزشکارانی که دارای تیم هستند رایگان و کسانی که در استعدادیابی‌ها شناسایی شده‌اند 50 درصد این مبلغ را پرداخت می‌کنند. پیش‌بینی مسابقات رده سنی کشور را داریم که انشاالله در آذرماه میزبان آن خواهیم بود.

ایمان نصیرزاده دبیر� هیئت اسکواش خراسان‌رضوی تصریح کرد: در قسمت همگانی با شهرداری در ارتباط هستیم تا در مکان‌های عمومی زمین اسکواش داشته باشیم. در بحث استعدادیابی اواخر سال گذشته 800 دانش‌آموز را شناسایی کردیم.

وی اظهار داشت: در استان داورانی داریم که به مسابقات آسایی هم اعزام شده‌اند و مدرسانی داریم که از آنها برای تدریس دعوت می‌شود. در سال جاری در مسابقات ایران جونیور شرکت کردیم اما متاسفانه مقامی بدست نیاوردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا