خراسان

سرمایه‌گذاری در حوزه هتل‌آپارتمان‌ها رو به کاهش است‌

احمد دیناری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: طی سال ۹۷ تعداد ۴۲ مورد مجوز کلی و موافقت اصولی ساخت و تبدیل برای تأسیسات گردشگری خراسان رضوی صادر شده است.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: این تأسیسات شامل هتل، مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری، مرکز تفریحات و سرگرمی، بوم‌گردی احداثی،  زائرسرا، هتل‌آپارتمان و تأسیسات اقامتی و پذیرایی داخل مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی و سفره‌خانه سنتی است.

دیناری بیان کرد: ۵۰ درصد از این تأسیسات گردشگری را به‌ترتیب هتل‌ها و مهمانپذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها و زائرسراها به خود اختصاص می‌دهند و مابقی تأسیسات را مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، مجتمع‌های گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی و مراکز تفریحات و سرگرمی، پارک‌ها و محیط‌های طبیعت‌گردی به خود اختصاص داده‌اند.

دیناری تصریح کرد: بیشترین تعداد واحدهای اقامتی که موفق به اخذ موافقت اصولی ساخت و تبدیل شده‌اند در مشهد مقدس قرار دارند و بالغ بر ۵۰ درصد از تأسیسات گردشگری دیگر در سایر شهرستان‌های استان در حال ساخت و تبدیل است.

وی درباره ظرفیت اشتغال این تأسیسات گردشگری اظهار کرد: این پروژه‌ها حدود ۵۰۰ نفر شغل جدید ایجاد خواهند کرد. بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری در بخش واحدهای اقامتی را به‌ترتیب هتل‌ها و مهمان‌پذیرها به خود اختصاص داده‌اند و سرمایه‌گذاری در حوزه هتل‌آپارتمان‌ها رو به کاهش است.

دیناری ادامه داد: در شهرستان‌ها نیز سرمایه‌گذاری در حوزه تأسیسات گردشگری که جنبه جاذبه‌های انسان‌ساخت دارند و فضاهای تفریحی گسترده را مهیا می‌کنند نسبت به مرکز استان بیشتر مشاهده می‌شود. 

دیناری تصریح کرد: ما در معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین منابع نسبت به راهنمایی و هدایت سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری بهینه و صحیح در تأسیسات گردشگری زودبازده و دارای بازگشت سرمایه مناسب‌تر اقدام می‌کنیم  و از هیچ تلاشی برای این امر فروگذار نخواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا