خراسان

سرمایه‌گذاری در شرق کشور باید معطوف به گردشگری و معدن شود

باستانی نماینده مجلس

سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: فراکسیون شرق کشور شامل نمایندگانی از کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و گلستان و سه استان خراسان راه‌اندازی و جلسات متعددی با وزرای متعدد برگزار شد و با حوزه‌های نهادی خارج از هیئت وزیران نیز جلساتی داشته است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه امنیت شرق کشور را با اقتصاد شرق کشور توامان می‌بینیم افزود: در طول مدت این ۴۰ سال در توسعه زیربنایی شرق کشور اگر نگوئیم کم‌لطفی شده، قصور و کوتاهی صورت گرفته و به شدت این را پیگیر هستیم، یادم است جلسه‌ای با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتیم و گلایه کردم که سال‌های مدیدی ایشان در پست‌های مختلف بوده‌اند و با آمار و ارقام خدمت ایشان عرض کردم تعداد بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و صنایع در غرب کشور به مراتب بیشتر از شرق کشور است.

باستانی ادامه داد: شرق کشور شرایط خاصی دارد و از سوی دیگر به دلیل خشکسالی‌ها، مشکلات مردم زیاد است و اکنون پروژه‌های خوبی در دست اقدام است و حوزه ریلی خوب است، پمپاژ صنعت شرق کشور در آینده از چابهار صورت می‌گیرد و باید حوزه معدن و گردشگری را در شرق کشور توسعه دهیم تا جبران مافات شود.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً بنگاه‌های کوچک و متوسط در کنار بنگاه‌های بزرگ معنادار است؛ وقتی بنگاه‌های بزرگ در شرق کشور توسعه نداشته، از بنگاه کوچک کمتر می‌توانیم استفاده کنیم و شرق کشور نمی‌تواند از این منابع مالی استفاده کند. خوشه تبدیل صنایع بزرگ به صنایع کوچ در مناطقی غیر از شرق کشور وجود دارد. برای مثال نیشابور ۴۰۰ واحد صنعتی دارد و تربت حیدریه ۹۰ واحد صنعتی دارد و با این اعداد و ارقام شاهد هستیم که توسعه‌ای نداشتیم و باید در شرق کشور صنایعی مانند پتروشیمی و خودرو را توسعه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا