خراسان

سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیاردی مردم در مؤسسات غیرمجاز/ شناسایی 10 هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور

خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیاردی مردم در مؤسسات غیرمجاز/ شناسایی 10 هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۰۰میلیارد ریال از سرمایه‌های مردم در مؤسسات غیرمجاز بوده و در دو سال اخیر دولت برخورد با این مؤسسات غیرمجاز را در دستور کار قرار داده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، رمضانعلی سبحانی‌فر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار با بیان اینکه خبرنگاران به‌نوعی چشم و گوش جامعه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند از میان مردم پیشنهادات و انتقادات را جمع‌آوری کنند و به مسؤولان برسانند و نیز رسانه هم اطلاعات را از سوی مسؤولان به مردم منتقل می‌کنند تا تبادل اطلاعات به‌صورت دوطرفه منعکس شود.

وی خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و مسؤولان دانست و افزود: خبرنگاری شغلی حساس و در بعضی مواقع خطرآفرین است و اگر خبرنگار بتواند پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان برقرار کند می‌تواند مهم‌ترین عامل توسعه همه‌جانبه منطقه شود بنابراین خبرنگاران باید نقاط ضعف مسؤولان را برطرف کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مطبوعات، بیان کرد: در چند سال اخیر حمایت‌های خوبی در موضوع مرتبط با رسانه صورت گرفته است و خوشبختانه قوانین و مقررات زمینه ورود بخش خصوصی به این حوزه را هم فراهم کرده است و انجمن مطبوعات هم می‌تواند مشکلات و دغدغه‌های اصحاب رسانه را به نهادهای دیگر اعلام کند بنابراین انتظار می‌رود انجمن مطبوعات مطالبات خبرنگاران را از طریق وزارت ارشاد به‌صورت لایحه ارائه دهد.

سبحانی‌فر بابیان اینکه عواملی همانند کیفیت خودروها، آموزش رانندگان و استانداردهای جاده‌ای باعث وقوع تصادفات جاده‌ای می‌شود، ادامه داد: توسعه شبکه ریلی کشور می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش مهمی داشته باشد و بیشترین تردد در کشورهای توسعه‌یافته با شبکه ریلی صورت می‌گیرد و اکنون هم این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند تا بتوانند با گسترش شبکه ریلی میزان تلفات جانی حوادث با کاهش همراه شود.

وی با اشاره به اختصاص 2 میلیارد دلار به برقی کردن راه‌آهن تهران ـ مشهد، اضافه کرد: در اعتبارات سال جاری برای توسعه ریلی کشور بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین تکلیف پتروشیمی سبزوار، گفت: احداث پتروشیمی به بخش خصوصی واگذارشده و در همه کشورها راه‌اندازی پتروشیمی با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری برای پتروشیمی انجام نمی‌دهد و در حال حاضر مجوز پتروشیمی سبزوار هم توسط بخش خصوصی کسب‌شده ولی متأسفانه به دلیلی کافی نبودن آورده‌های سرمایه‌گذاران پتروشیمی سبزوار اجرایی نشده است.

سبحانی‌فر با بیان اینکه برای اجرایی شدن پتروشیمی جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزارشده است، تصریح کرد: برای احداث پتروشیمی بالغ‌بر 2 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و همین نیز به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار شده و اگر نتوانند روند اجرایی پروژه را آغاز کنند قطعاً خلعیت زمین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخورد با حقوق‌های نجومی برخی از مسؤولان کشور همچنان ادامه دارد، افزود: چندی قبل با شفافیت از رئیس‌جمهور درخواست کردم که این موضوع با جدیت بیشتر پیگیری شود تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور باید در مقابله با حقوق‌های نجومی همکاری و هم‌اندیشی‌های لازم را داشته باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: حقوق‌های نجومی مرتبط با وضعیت اکنون کشور نیست بلکه در دولت‌های گذشته ردپای حقوق‌های نجومی دیده می‌شود و به‌نوعی در این موضوع از ظرفیت‌های قانون سوءاستفاده شده است.

سبحانی‌فر با اشاره به پیشرفت 78 درصدی فولاد سبزوار، عنوان کرد: اگر پیشرفت فولاد سبزوار به 80 درصد برسد امکان بهره‌برداری خواهد بود و اکنون زیرساخت‌های فولاد سبزوار تا میزان زیادی فراهم‌ شده است که بالغ‌بر 150 میلیارد تومان در انتقال گاز 30 اینچ هزینه شده و لوله‌های گاز هم به کارخانه فولاد رسیده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلات آخر هفته کشور می‌تواند بازار کشور را مورد تأثیر قرار دهد، بیان کرد: ایران در بین کشورهای دیگر روزها تعطیلی بالایی دارد و متأسفانه تعطیلات آخر هفته کشور ما با کشورهای اروپایی در کنار هم قرارگرفته است.

سبحانی‌فر بابیان اینکه بالغ‌بر 10 هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور شناسایی‌ شده‌ است، تصریح کرد: برای احیای این واحدهای صنعتی اعتباری بالغ‌بر 160 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده که فعالیت مجدد این واحدها می‌تواند باعث کاهش بیکاری در کشور شود.

وی بابیان اینکه بالغ‌بر یک‌هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه‌های مردم در مؤسسات غیرمجاز بوده است، یادآور شد: در دو سال اخیر دولت برخورد با این مؤسسات غیرمجاز را دستور کار قرار داده تا بتواند از رشد بی‌ضابطه این مؤسسات تا میزان زیادی جلوگیری کند چراکه حضور این مؤسسات اقتصاد کشور را دچار دگرگونی کرده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی فعالیت این مؤسسات را بزرگ‌ترین مانع توسعه اقتصادی کشور و اشتغال عنوان کرد و یادآور شد: در گذشته در مورد مؤسسات برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت نگرفته بود و فعالیت این مؤسسات مالی و اعتباری به‌سوی دلال‌بازی حرکت کرده بود ولی اکنون بانک مرکزی روند این مؤسسات را کنترل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا