خراسان

سرمایه خراسانی‌ها در میان بیابان رها شده/طرح فروش اقساطی در مشهد اجرایی نشد

بیابانزدایی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: طرح فروش اقساطی مسکن که در تهران فعالیت خود را آغاز کرده هنوز به مشهد اعلام نشده و اقدامی هم در آن زمینه صورت نگرفته است.

صادق عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: آغاز برخی از طرح‌ها مانند فروش اقساطی مسکن و یا مسکن استیجاری به شرط تملیک از زمان اعلام در تهران تا اجرایی شدن در شهرستان‌ها زمان زیادی می‌برد.

وی با اشاره به روند کنونی بازار مسکن در مشهد، خاطرنشان کرد: تعدادی از معاملات که در سامانه ثبت می‌شوند آمار بالاتری نسبت به ماه قبل دارند اما میزان این افزایش بسیار جزئی بوده و تأثیری آنچنانی روی خروج از رکود ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد بیان کرد: البته اطلاعات سامانه هنوز کامل و جامع نبوده و بخش زیادی از معاملات همچنان در قولنامه‌های سنتی نوشته می‌شود و لذا نمی‌توان به آمار این سامانه استناد کاملی داشت.

عابدزاده یادآور شد: پیش بینی این است که تا اوایل پاییز کمی میزان تقاضا در حوزه بازار مسکن افزایش داشته و مقدمات برای افزایش قیمت‌ها با شیبی ملایم برای پیشگیری از جهش قیمتی در دست اقدام است.

وی در ارتباط با مشکلات کنونی که مسکن مهر در خراسان‌رضوی دارد، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در مسکن مهر این است که مکان‌یابی مناسبی نداشته و هم‌اکنون شاهد هستیم در گلبهار و بینالود سرمایه‌‌های مردم در قالب مسکن مهر در وسط بیابان هدر رفته و امکان سکونت و فروش آنها نیز وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد مقدس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 30 هزار واحد خالی از سکنه در گلبهار وجود دارد اما وضعیت در بینالود به مراتب بدتر بوده و 2300 واحد این مجموعه دارای مشکلات بسیار زیادی هستند که به هیچ عنوان برای سکونت مناسب نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + سه =

دکمه بازگشت به بالا