سلامت

سلول بنیادی، ایمپلنت فوری باضمانت مادام العمر

تحقیقات حاکی از آن است که بدون انجام ایمپلنت‌ها‌ و کاشت‌های دندانی می‌توان در کمتر از یک سال دندان‌ها را دوباره رشد داد.

به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ انجام ایمپلنت‌های دندانی راه‌حلی بسیار مناسب برای کاشتن دندان و بازیابی دندان‌های از دست‌داده است اما انجام ایمپلنت علاوه بر هزینه بسیاری بالایی که دارد ضررها و اثرهای جانبی خاص خود را دارد. از جمله معایب کاشت دندان‌ها می‌توان به هزینه بسیار بالای آن،‌ پس زدن دندان جدید توسط فرد،‌ درست و مناسب قرار نگرفتن دندان‌های جدید در فک،‌ افزایش امکان عفونت و احتمال آسیب به بافت دهان و دندان اشاره کرد.
اخیرا در زمینه رشد مجدد دندان‌ها پیشرفت‌های بسیاری شده است و نیاز به ایمپلنت را کاهش داده است.این پیشرفت‌ها در زمینه رشد مجدد دندان‌ها سبب شده است که بتوان در مجرای دهان دندان‌ها مجدد رشد کنند. 
تحقیقی که در دانگاه کلمبیا انجام شد نشان داد که دندان‌های افتاده را می‌تواند به کمک سلول‌های بنیادی بدن فرد رشد داد و سبب شد که دندانی جدید با استفاده از DNA خود فرد تشکیل شود. این فرآیند حدود 9 ماه و کمتر از یک سال طول می‌کشد. این پیشرفت بزرگ در زمینه رشد مجدد دندان‌ها می‌تواند سنگ‌بنای توسعه و پیشرفت‌های دیگر در این زمینه و نگهداری و مراقبت از دندان‌ها باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا