مشهد

سند راهبردی احیای توس تدوین می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تشکیل کارگروه کمیسیون توسعه و عمران توس در شورای شهر مشهد گفت: سند راهبردی احیای توس تدوین می‌شود و تا هفته آینده این موضوع در شورای شهر به جمع‌بندی می‌رسد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا حیدری امروز ۱۱ مهرماه در سمینار گردشگری و توسعه پایدار که در پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی را به عنوان سازمانی که با خلاقیت و نوآوری عجین بوده می‌شناسیم و راز ماندگاری جهاد نیز همواره همین امر است.

وی با اشاره به ماموریت‌های شورای شهر پنجم، ادامه داد: یکی از نکته اساسی ارتقای جایگاه شهرهای بزرگ در مناسبات بین‌المللی است، در همین راستا شهرهای بزرگ مستقل از دولت، وارد مناسبات بین‌المللی شدند و با بازیگری در عرصه بین‌المللی از ظرفیت‌های سیال عرصه جهانی استفاده کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های شورا، تقویت این دیپلماسی از طریق تبادلات فرهنگی است تا جایگاه مشهد در مقیاس اسلام و جهان ارتقاء یابد، شاید یکی از اهداف انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز همین امر بود که البته تلاش‌هایی صورت گرفت اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد، اما این ظرفیت هنوز وجود دارد.

حیدری عنوان کرد: ما با همکاری دولت و استانداری تعاملاتی را برقرار می‌کنیم، همچنین از برخی از کشورها هم اکنون در حوزه ارائه خدمات شهری درخواست‌هایی را داریم. یکی از اقداماتی که شورای شهر پنجم به آن توجه خواهد کرد رقابت‌پذیری شهری است، شاخص‌های کمی و کیفی زیادی در این زمینه وجود دارد، در واقع شورای شهر پنجم به دنبال داشتن شهری هوشمند است و در این راستا قبل از این جلسه با برخی کارشناسان حوزه ICT نشستی داشتیم. باید اشاره کرد که این موضوع به تسهیل ورود گردشگران به ویژه گردشگران خارجی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هنوز درباره مفاهیمی همچون گردشگری و زیارت به اجماع نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: چگونگی رابطه گردشگری با زیارت مفهومی است که باید مشخص شود. یکی از الزامات دیگر در عرصه مدیریت شهری مدیریت یکپارچه شهر مشهد است. هم اکنون دستگاه‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد اما باید گفت که چه کسی و چه نهادی پاسخگو است. لایحه‌ای در مجلس مطرح شده است که امیدواریم این موضوع را حل و فصل کند و سیاست‌گذاری و نهاد واحدی صورت بگیرد که پاسخگو نیز باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پژوهش به اندازه کافی انجام گرفته است و باید هم‌اکنون به راهبرد دست یابیم، اینکه در سازوکار اجرایی چگونه عمل کنیم و مرکزی که در میدان عمل نظارت کند، مساله حوزه گردشگری در مشهد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =

دکمه بازگشت به بالا