خراسان

سهمیه خراسان‌رضوی برای راهپیمایی اربعین ۶۰ هزار نفر است‌

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان‌رضوی گفت: امسال ۶۰ هزار نفر سهمیه استان ‌‌از سوی ستاد ملی برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی برای اعزام به عتبات عالیات و شرکت در مراسم راهیپمایی تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی‌رضا رشیدیان ظهر امروز جلسه ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: راهپیمایی اربعین علاوه بر تاکیدات دینی که در روایات به آن اشاره شده است، یک همایش بزرگ سیاسی است.

وی تصریح کرد: اربعین، بزرگترین راهپیمایی و محل خودنمایی عظیم برای محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که در آن علاوه بر محبان شیعی اهل بیت (ع)، برادران اهل سنت و پیروان سایر مذاهب و ادیان مختلف دیگر حضور دارند.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: راهپیمایی اربعین می تواند یک نماد وحدت، صلح و دوستی بین ادیان باشد و نگاه تقریبی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، استمرار پیام امام حسین (ع) در این راهپیمایی بین پیروان مذاهب اسلامی رقم بخورد. 

رشیدیان با تاکید بر در نظر گرفتن پیوست فرهنگی برای همه اقدامات از سوی مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین حسینی، گفت: در راهپیمایی که ۲۵ میلیون نفر به عشق اباعبدالله الحسین (ع) عازم کربلا می‌شوند شور برای عشق نسبت به اهل بیت (ع) وجود دارد که در کنار آن باید با همت گروه فرهنگی و لحاظ کردن برنامه‌های فرهنگی، به افزایش شعور نسبت به شناخت آن حضرت کمک کرد.

وی افزود: ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف اجرایی برای خدمت رسانی به زائران اربعین نیز بسیار حایز اهمیت است تا بتوان از تمام امکانات که متعلق به مردم است و همه ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی در آن سوی مرز به زائران بهره گرفت.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به این که شرایط امنیتی عراق در اربعین امسال نسبت به سال گذشته بهتر است، افزود: امسال پیروزی‌های خوبی از سوی نیروهای مقاومت و ارتش عراق در مقابل تروریست ها صورت گرفت اما دشمن زخم خورده همواره به دنبال ضربه زدن به مسلمانان است.

رشیدیان ادامه داد: ضروری است کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین خراسان رضوی همه ملاحظات را اعمال نموده و تلاش کند از بروز اشکالاتی که در سال گذشته بوجود آمد، جلوگیری شود. 

وی گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان عراقی، این کشور خدمات خود را تا بازگشت کامل زائران اربعین به ایران متوقف نخواهند کرد، همچنین تلاش شد، زائران پس از مراسم اربعین به سمت سامرا و کاظمین هدایت شوند تا از ازدحام جمعیت در مرز خروجی جلوگیری شود. 

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر تامین ویزاهای مورد نیاز زائران و جلوگیری از اخلال در صدور آن‌ها، اظهار کرد: مسئولان کمیته‌های مختلف ستاد اربعین خراسان رضوی باید تا برگشت آخرین زائر از خدمت رسانی دریغ نورزند و هر یک از مسئولان در این ایام،در محل های مورد نظر برای خدمت به زائران حضور یافتند و شخصا پیگیر مسائل باشند.

وی با اشاره به بروز احتمالی برخی حوادث و سوانح جاده‌ای، افزود: بهتر است زائران اربعین حسینی از طریق ناوگان ریلی و ناوگان هوایی به عراق مرز اعزام شوند و در صورت استفاده از ناوگان جاده‌ای، از رانندگان دقیق و باتجربه استفاده شود. مسیرهای توقف اتوبوس ها مشخص و تدابیر لازم برای استراحت کافی رانندگان اتخاذ شود. 

استاندار خراسان‌رضوی گفت: امسال ۶۰ هزار نفر سهمیه استان خراسان‌رضوی از سوی ستاد ملی برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی برای اعزام به عتبات عالیات و شرکت در مراسم راهیپمایی تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا