مشهد

سهم مشهدی‌ها از هوای پاک تنها ۹ روز در سال

۸۰۴۱۱۵_۶۰۸
تعداد روزهای پاک امسال کاهش داشته است؛

براساس قانون هوای پاک، سن معاینه فنی خودرو از ۵ سال به ۴ سال کاهش پیدا کرده و همچنین در زمان نقل و انتقال خودرو اخذ معاینه فنی الزام است.

سهم مشهدی‌ها از هوای پاک تنها 9 روز در سال
 

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کیفیت هوای مشهد تنها ۹ روز پاک گزارش شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد پذیرا در برنامه زنده رادیویی «شهر ما» که صبح امروز از صدای خراسان رضوی پخش شد، بیان کرد: طی چند روز اخیر شاهد ناسالم بودن هوای شهر مشهد برای گروه‌های حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، بانوان باردار و کودکان هستیم که امروز نیز ادامه دارد.

وی در خصوص کیفیت هوای شهر مشهد در سال جاری گفت: طی ۲۰۵ روزی که از سال جاری گذشته کیفیت هوا در ۹ روز پاک، ۱۷۲ روز سالم و ۲۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته، تعداد روزهای پاک ۱۵ روز بوده که امسال شاهد کاهش آن به ۹ روز هستیم.

پذیرا ادامه داد: همچنین کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس که در سال گذشته، ۳۲ روز بوده خوشبختانه امسال کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در ۶ ماهه دوم سال قرار داریم و شاهد پایداری هوا در سطح شهر هستیم لذا امکان افزایش آلودگی هوای شهر وجود دارد لذا باید به یک وفاق جمعی به منظور بهبود هوای شهر مشهد برسیم.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد با ارائه توصیه‌های به شهروندان برای کمک به کاهش آلودگی هوای شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه به طور مرتب روزانه کیفیت هوای شهر مشهد از طریق مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی در تابلوهای نصب شده در سطح شهر اعلام می‌شود لذا شهروندان می‌توانند با توجه به اطلاعات آن زمان، سفر خود را تعیین کنند.

پذیرا اضافه کرد: همچنین قانون هوای پاک در چند هفته اخیر ابلاغ شده که در آن به مواردی جهت کاهش آلودگی هوا تاکید شده است.

وی عنوان کرد: در این قانون، سن معاینه فنی خودرو از ۵ سال به ۴ سال کاهش پیدا کرده و همچنین در زمان نقل و انتقال خودرو اخذ معاینه فنی الزام است.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین در خصوص معاینه فنی موتورخانه‌ها و نصب عایق نیز در این قانون تاکید ویژه‌ای شده است. 

منبع: شهرآرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا