ورزش

سوتی بزرگ فدراسیون فوتبال، قضاوت دربی را عوض کرد!

۱۳۹۵۱۱۲۵۱۲۵۷۳۳۳۸۳۹۹۹۷۲۴۴

علیرضا فغانی با پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای درآمدزایی بیشتر به اندونزی سفر کرده است تا چند مسابقه از لیگ این کشور را قضاوت کند به همین دلیل دیدار حساس سرخابی‌ها به مشهورترین داور ایران نرسید!
سرشناس‌ترین داور فوتبال ایران، به جای قضاوت حساس‌ترین بازی فصل توسط کمیته داوران به اندونزی فرستاده شده است!
دربی حساس پایتخت، آخر هفته بین پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود و یبژن حیدری، داور این مسابقه خواهد بود. حیدری که این فصل فقط یک بازی برای استقلال سوت زده، فصل پیش هم مجموع قضاوت‌هایش برای پرسپولیس و استقلال به ۴ مسابقه رسید. با این وجود، محدودیت گزینه‌ها باعث شد قضاوت حساس‌ترین بازی فوتبال ایران، به او برسد.
حیدری در شرایطی به عنوان داور بازی انتخاب شد که علیرضا فغانی، سرشناس‌ترین داور فوتبال ایران که اخیرا بازی‌های مهم بین المللی را هم سوت زده جدی‌ترین گزینه برای داوری این مسابقه بود اما سفر به اندونزی، شانس قضاوت دربی را از او گرفت. فغانی در پروژه لژیونر شدن داوران ایرانی، به همراه منصوری و میرزابیگی دو نفر از بهترین کمک داوران ایران به اندونزی سفر کرده‌اند تا بازی‌های این کشور را سوت بزنند!
لژیونر شدن داوران ایرانی، پروژه‌ای برای درآمدزایی داوران در فدراسیون فوتبال تعریف شده اما همزمان شدن سفر فغانی با مهمترین بازی فوتبال ایران و محدود کردن گزینه‌های قضاوت دربی، می‌تواند گاف بزرگی از طرف کمیته داوران باشد.
البته رضا غیاثی، مشاور داوری رئیس فدراسیون می‌گوید کمیته داوران با اطلاع از زمان دربی فغانی را به اندونزی فرستاده است: «کمیته داوران سودی از این پروژه نمی‌برد و قضاوت در کشورهای آسیایی، فرصتی است تا داوران به عنوان ضعیف‌ترین قشر فوتبال در مقطع بیکاری بتوانند کمی درآمدزایی کنند. کمیته داوران هم از همزمانی سفر فغانی با دربی مطلع بود اما با توجه به اینکه این داور و کمک‌هایش دربی فصل قبل را سوت زده بودند، قصد نداشت آن‌ها را برای بازی این فصل انتخاب کند.»
در سال‌های اخیر خداحافظی داورانی مثل ترکی که رکورددار قضاوت دربی بود یا سعید مظفری‌زاده از دنیای داوری، گزینه‌های کمیته داوران را محدود کرده و فرستادن فغانی به اندونزی، باعث شده در نهایت قضاوت این بازی با بیژن حیدری برسد که تجربه نسبتا کمی در بازی‌های هر دو تیم دارد و انتخاب پرریسکی برای این مسابقه خواهد بود.
IMG_43310
پیش از سفر فغانی به اندونزی، او به همراه اشکان خورشیدی و بیژن حیدری گزینه های قضاوت در دربی بودند. اما آیا کمیته داوران نمی توانست در این مقطع حساس داور دیگری را به جای فغانی معرفی کند تا به اندونزی برود؟ اگر هم به قول غیاثی، فغانی انتخاب دپارتمان داوری نبوده، آیا نمی‌توانست داور چهارم دربی باشد و تجربیاتش را پیش از دربی به دکتر بیژن منتقل کند؟
منبع : پارسینه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا