مشهد

سومین جشنواره علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی کشور در مشهد آغاز شد

علیرضا کاظمی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: سومین جشنواره علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان کشور در مشهد در روز گذشته آغاز شد.

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهدمقدس اظهار داشت: سومین جشنواره علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان کشور در مشهد آغاز شده است. این جشنواره با حضور ۲۹۳ دانش‌آموز دختر و پسر سراسر کشور و برای مقطع دوره متوسطه اول است، تعداد دانش‌آموزان دختر ۱۸۵ نفر و تعداد دانش‌آموزان دختر ۱۰۸ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با بیان این که این جشنواره در ۵ رشته برگزار می‌شود، گفت: این رقابت از روز گذشته در مشهد آغاز شده و تا روز جمعه ۲۷ مردادماه ادامه دارد. دانش‌آموزان در رشته‌های پژوهش علمی، مسابقات آزمایشگاهی، دست‌سازه، زبان انگلیسی و زبان و ادبیات فارسی با یکدیگر در مدت دو با هم رقابت خواهند کرد.

وی با بیان این که این جشنواره به ابتکار خراسان‌رضوی آغاز شده است اظهار داشت: برای سومین بار پیاپی است که این جشنواره به‌صورت کشوری و در مشهد در حال برگزاری است. در این جشنواره در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی ۶ میلیون و ۱۳۳ هزار نفر با یکدیگر رقابت کردند و اکنون مرحله پایانی با ۲۹۳ دانش‌آموز در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا