ورزش

سیر نزولی پدیده خراسان همچنان ادامه دارد

اکبر صادقی - پدیده خراسان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، تیم‌های سایپا و پدیده خراسان روز گذشته به میزبانی تیم فوتبال سایپا برابر یکدیگر قرار گرفتند و در دیداری که در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر باشگاه‌های کشور تدارک دیده شده بود به مصاف هم رفتند و در نهایت تیم سایپا موفق شد از سد رقیب مشهدی خود بگذرد.

نکته قابل توجه این است که پدیده در هفته‌های اخیر حداقل از نظر نتیجه‌گیری دچار افت شده و آن تیم بانشاط روزهای میانی نیم فصل نخست لیگ برتر باشگاه‌های کشور نیست و نمی‌تواند نتایج لازم را کسب کند.

پدیده اینک در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور ۲۳ امتیازی است و البته همچنان به ۹ بازی پایانی رقابت‌های لیگ برتر امیدوار است زیرا هنوز ۲۷ امتیاز دست نخورده برای این تیم در کار است و شاید بتواند با کسب امتیازات لازم خود را تا رده‌های بالای جدول نیز صعود دهد.

سیر نزولی پدیده خراسان اما دقیقاً از زمانی آغاز شد که این تیم با کسر ۶ امتیاز از سوی فیفا مواجه شد و دیگر آن پدیده سابق نشد؛ اما باید برای این مسئله نیز به ویژه از سوی کادر فنی تمهید لازم فراهم می‌شد تا تیم همان تیم بانشاط نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر باشد.

از سوی دیگر پدیده در چند هفته اخیر با مشکل گلزنی نیز مواجه شده و مهاجمان این تیم در زدن ضربات نهایی دقت لازم را ندارند؛ نمونه این مسئله را می‌توان در دیدار پدیده و استقلال تهران در مشهدمقدس جستجو کرد که خلعتبری موقعیتی صد درصدی و تک به تک را با سیدمهدی رحمتی از دست داد و در نهایت پدیده در آن دیدار به تک امتیاز خانگی اکتفا کرد؛ تک امتیازی که البته اگر پنالتی امید ابراهیمی در دقایق پایانی گل می‌شد همان را نیز از دست داده بود.

اما روز گذشته نیز پدیده با شکست برابر سایپای تهران دیداری ۶ امتیازی را از دست داد زیرا سایپا یکی از تیم‌های بالانشین جدول و جزو رقبای مستقیم پدیده محسوب می‌شود و دو تیم کورس زیادی برای حضور در رده‌های بالای جدول داشتند.

نکته نگران کننده این است که اگر پدیده با همین روند بخواهد به لیگ برتر ادامه دهد شاید به سرنوشت تیم‌هایی مانند سپاهان و تراکتورسازی تبریز دچار شود و خطر سقوط پدیده را نیز تهدید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا