مشهد

سیر و لیمو ترش میوه‌های قاچاق بازار بارفروشی مشهد

میوه قاچاق

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: کمبود تولید در برخی از محصولات از جمله سیر، لیموترش و پیاز سبب افزایش واردات انواع قاچاق آنها به بازار مشهد شده است.

حیدر ساکن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درمشهد مقدس، اظهار کرد: هم اکنون در برخی از اقلام کمبود موجودی و تولید دیده می‌شود که باید برای آنها رویه‌های وارداتی در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: از جمله اقلام این بخش سیر، پیاز و لیموترش است که کمبود تولید آنها سبب شده قاچاق در این بخش افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با اشاره به افزایش با شیب بالای قیمت پیاز در بازار مشهد، خاطرنشان کرد: کمبود تولید این محصول در بسیاری از استان‌ها محسوس است که همین موضوع سبب افزایش ورود انواع قاچاق آن به خراسان رضوی شده است.

وی بیان کرد: نمونه‌هایی که قاچاق میشوند نیز به حدی شبیه به محصولات ایرانی هستند که حتی متخصصان امر نیز گاهی در تشخیص آنها دچار اشتباه شده  نمیتوانند تفاوت آنها را درک کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد بیان کرد: هم اکنون پیاز در میادین بار به قیمت هر کیلو 3500 تومان خرید و فروش میشود و به دست مردم با قیمت 4000 الی 4500 تومان میرسدو تحمل این قیمت برای افراد طبقه متوسط بسیار سخت است.

ساکن با اشاره به روش‌هایی که می‌تواند در حل این معضل کمک دهنده باشد، یادآور شد: وارد کردن محصولاتی که کمبود تولید آنها در مشاهده می‌شود علاوه بر اینکه به تنظیم بازار و حل شدن مشکل قیمت بالای آن می‌شود سبب ریشه کن شدن قاچاق در این بخش می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار شب عید، خاطرنشان کرد: دستور ذخیره 3000 تن پرتقال و 1500 تن سیب از طرف جهاد کشاورزی خراسان رضوی ضادر شده بود که هم اکنون با روندی بسیار خوب در حال انجام است.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد افزود: پیش بینی این است که برای تنظیم بازار شب عید در حوزه میوه و تره بار هیچ مشکلی وجود نداشته و افزایش قیمتی نیز به وجود نیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا