ورزش

سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرهنگی – ورزشی دانشجویان در مشهد برگزار می‌شود

نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور

سرپرست عالی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور گفت: سیزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد کافی ظهر امروز در نشست‌خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: سیزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور از تاریخ 27 تیر ماه تا 19 مرداد‌ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: پذیرش دانشجویان در تاریخ 27 تیر ماه صورت می‌پذیرد و مراسم افتتاحیه از ساعت 18 روز 28 تیر ماه در استادیوم امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

سرپرست عالی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور خاطرنشان کرد: در مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه از معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان وزارت علوم، مدیران کل استانی، روئسای دانشگاه‌های خراسان رضوی و خیران استان دعوت به‌عمل آمده است.

کافی با اشاره به سخنرانان مراسم‌های افتتاحیه این رویداد تصریح کرد: سخنران ویژه مراسم افتتاحیه دختران در تاریخ بیست و هشتم تیر ماه شهین‌دخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و سخنران ویژه مراسم افتتاحیه پسران در یازدهم مرداد ماه هم محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی تأکید کرد: مراسم افتتاحیه دربردارنده برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی‌ای از قبیل اجرای موسیقی محلی همراه با جلوه‌هایی از فرهنگ محلی مردم شمال و جنوب خراسان بزرگ، اجرای نمایش قطعه‌ای از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسط هنرمندان تئاتر، اجرای قسمتی نمادین از ورزش‌های باستانی اصیل ایرانی از قبیل کشتی با چوخه، ورزش باستانی، چوگان و غیره بوده و برنامه‌های خاص مراسم افتتاحیه نیز شامل مسابقات ورزشی مانند رژه ورزشکاران، اهتزاز پرچم روشن‌کردن مشعل مسابقات و دور دادن آن است.

سرپرست عالی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور بیان کرد: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که یکی از رویدادهای مهم ورزشی کشور به حساب می‌آید و در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و با کیفیت‌تر سیزدهمین دوره این المپیاد هم استاندار خراسان‌رضوی با حکم معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس شورای حمایتی و پشتیبانی این المپیاد منصوب شده است تا تمامی اقدامات لازم در حوزه‌های حمایتی و پشتیبانی با بالاترین کیفیت صورت پذیرد.

کافی گفت: در سال‌های زوج یونیورسیاد ورزش دانشجویان در سطح بین‌المللی و در سال‌های فرد المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد برای دومین بار است که میزبانی چنین رویدادهای معتبری را برعهده گرفته است، تأکید کرد: این دانشگاه برای نخستین بار هم میزبان ششمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور در سال 1381 بود و دانشگاه فردوسی مشهد عملکرد خوبی در این رویدادها داشته و در دوازدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور مؤفق به کسب رتبه نخست در بخش برداران و کسب رتبه رتبه در بخش خواهران شد.

سرپرست عالی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور  گفت: مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان موضوع تحصیل، تهذیب و ورزش را توصیه کردند و بزرگترین امتیاز برگزاری چنین رویدادهایی تقویت حوزه مدیر پروری است.

کافی گفت: مشهد الرضا(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد و بُعد خاص این المپیاد هم در حوزه فرهنگی و معنوی است و پرچم و مشعل این المپیاد حرکت خود را از حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و نماد آن به شکل آهو است و مشعل آن نیز به شکل دمبل‌ پهلوانی طراحی شده است.

وی افزود: در این دوره از رقابت‌ها 6 هزار دانشجوی دختر و پسر در قالب ورزشکاران ‌8 رشته ورزشی خواهران و 9 رشته ورزشی برداران در دانشگاه فردوسی مشهد حاضر هستند که فرصتی مغتنم برای خراسان رضوی و مشهد فراهم می‌آورد و جوانان میهن را با خصوصیات فرهنگی، تاریخی، هنری و ورزشی این استان آشنا می‌کند.

سرپرست عالی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور با بیان اینکه دانشگاه محل تحصیل فرهیختگان و عصاره علمی متمرکز است، عنوان کرد: در دانشگاه‌ها دانش‌آموخته‌ها جنبه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و غیره را آموزش می‌بینند و یکی از این بخش‌ها در حوزه ورزش دانشگاهی بوده است.

کافی تصریح کرد: ورزش دانشگاهی تلاش می‌کند تا که ارزش‌های انسانی و فرهنگی را تقویت کرده و عیار ورزش را بالا ببرد و پرداختن به ورزش در این دوره سبب پرداختن به این کار در طول عمر می‌شود.

وی درباره برنامه دانشگاه فردوسی مشهد در رویداد مشهد 2017 تأکید کرد: دانشگاه فردوسی مشهد برای رویداد مهم مشهد 2017 خودش را آماده می‌کند تا میزبان رویدادهایی در حوزه‌های کشورهای اسلامی، منطقه‌ای و جهانی باشد که نوع سطح آن توسط مسئولان امر معین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا