خراسان

سیلاب خراسان‌رضوی ۱۳۵ میلیارد تومان خسارت به‌دنبال داشت

بھارت سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی گفت: بررسی‌های نهایی نشان از این دارند که میزان خسارت سیل به حدود ۱۳۵ میلیارد تومان می‌رسد اما رقم دقیق آن به‌زودی احصاء و اعلام می‌شود.

حجت‌علی شایان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: اقدامات اولیه برای خدمات رسانی به سیل‌زدگان در ۷۲ ساعت ابتدایی وقوع این حادثه انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی بیان کرد: با این حال حجم رسوبات باقیمانده در بستر رودخانه‌ها و مناطق سیل زده سبب بروز برخی از مشکلات شده که با استفاده از تمام توان نیروهای اجرایی در حال ساماندهی اقدامات مربوط به آن از جمله لایروبی رودخانه‌ها هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: همچنین بازسازی موقت راه‌های روستایی و محورهای مواصلاتی نیز در دست انجام بوده تا خدمات رسانی با سرعت بالاتری صورت گیرد اما هنوز وارد فاز بازسازی واحدهای مسکونی نشده‌ایم.

شایان‌فر با اشاره به جاری شدن سیل در برخی از منطق زلزله‌زده خراسان‌رضوی تأکید کرد: خوشبختانه در اکثر روستاهایی که هم دچار زلزله شده بودند و هم سیل تنها مشکل سیلاب‌های بالادستی وجود داشته که هم اکنون مدیریت شده و مردم زلزله‌زده که در چادرها اسکان داده شده بودند با مشکلی مواجه نشده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان خسارت اولیه سیل ۱۴۹ میلیارد تومان برآورد شده بود، اظهار داشت: بررسی‌های نهایی نشان از این دارند که میزان خسارت سیل به حدود ۱۳۵ میلیارد تومان می‌رسد اما رقم دقیق آن به زودی احصا و اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پانزده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا