جهان

سی ان ان: اوباما توافق هسته ای را یكی از دستاوردهای مهم دوران خود برشمرد

 

 

 

اخبارسیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,اوباما

شبكه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا در گفت و گو با جمعی از جوانان انگلیسی در سالن شهرداری لندن، توافق هسته ای را یكی از دست آوردهای مهم دوران خود برشمرد.

به گزارش ایرنا ،اوباما كه درجمع ‘گروه های جوان’ كه از سوی سفارت آمریكا در لندن برای شركت در این دیدار دعوت شده بودند،به پرسش برخی از آنها پاسخ داد. همه این جوانان در گروه سنی 18 تا 30 سال بودند و پرسش ها در زمینه های مختلف مطرح شد.

رئیس جمهوری آمریكا در دو مورد از پاسخ های خود در این جلسه به توافق هسته ای ایران اشاره كرد.

اوباما یكبار از توافق هسته ای ایران بعنوان موفقیت سیاسی به جای جنگ، یاد كرد و در پاسخی دیگر به این پرسش كه میراث دوران وی چه بود، باردیگر توافق هسته ای را پس از ‘طرح بیمه درمانی همگانی اوباما’ كه یك موفقیت داخلی برای وی محسوب می شد، به عنوان اقدام مهم دولتش یاد كرد.

سی ان ان گزارش داد: اوباما در این جلسه ‘ فائق آمدن بر بحران مالی آمریكا پس از روی كار آمدنش در سال 2009 ، مقابله با بیماری ابولا و بیمه درمانی عمومی در آمریكا’، را از دیگر دستاوردهای دوره 8 ساله زعامت دولت آمریكا توسط وی برشمرد.

اوباما همچنین دراین جمع اسلام هراسی در آمریكا را مورد انتقاد قرار داد و گفت كه جامعه مسلمان یكی از بخش های مهم در ساختارهای اقتصادی و نظامی آمریكا به شمار می روندو بدون آنها نمی توانند با تروریسم مبارزه كنند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =

دکمه بازگشت به بالا