مشهد

سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مشهد مقدس برگزار می‌شود

 

قرآن مجید

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صادق زاده ظهر امروز در نشست خبری سی و یکمین جشنواره  قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور مهم ترین رخداد دینی و فرهنگی دانشگاه‌های کشور است که از بعد انقلاب به صورت مداوم برگزار می‌شود و امسال دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی میزبان این رخداد فرهنگی و آموزشی است.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: ۴۰۰ هزار نفر در مراحل مقدماتی شرکت کرده‌اند و ۱۳۲۰ نفر به مرحله ملی راه یافته‌اند که در دو بخش حضوری و غیر حضوری جشنواره برگزار و بخش حضوری نیز به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش غیر حضوری در چهار بخش پژوهش‌، فناوری، هنری و ادبی و در ۱۹ رشته از جمله مقاله نویسی، نقد کتاب، وبلاگ نویسی، تولید نرم افزار، نماهنگ، فیلم کوتاه، تصویرگری آیات قرآن، خوشنویسی، عکاسی و فیلمنامه نویسی برگزار می‌شود، همچنین برگزیدگان غیر حضوری برای اهدای جوایز از سراسر کشور از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه به مشهد می‌آیند.

صادق زاده با اشاره به اینکه نوآوری در برنامه‌های جشنواره صورت گرفته است، عنوان کرد: کار ویژه جشنواره قرآن و عترت برگزاری یادواره علامه طباطبایی در ۲۳ آبان ماه در پردیس بهشتی مشهد است که این سبب می‌شود به عنصر محتوا در امور قرآنی توجه شود که اثر علامه در رابطه با تربیت اخلاقی و آموزش ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه مسابقات قرآن و عترت تجلی تلاش های قرآنی و دینی دانشجویان کشور است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی اثر مستقیمی در تشویق، ترغیب و اشاعه فرهنگ دینی دارد و سبب رونق فضای قرآنی در دانشگاه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های قرآنی و فرهنگی دارند و ۳۲۰ کانون فرهنگی و دینی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و امیدواریم همان‌طور که دانشجو معلمان همواره در کسب رتبه‌های علمی و فرهنگی وضعیت خوبی داشته‌اند در این جشنواره نیز بدرخشند.

صادق زاده در رابطه با کیفیت آثار ارسالی به جشنواره عنوان کرد: باید برنامه‌هایی در فضای دانشگاه‌ها برگزار شود تا تعداد علاقه‌مندان به موضوعات قرآنی بیشتر شود؛ همچنین کیفیت کار در بخش غیر حضوری جشنواره بسیار مناسب بوده است.

در ادامه سید کامران میر معینی تصریح کرد: در بخش غیر حضوری سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت تعداد ۳۵۳ اثر به دبیرخانه ارسال شده که این آثار در دو روز پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ آبان ماه و با حضور ۶۰ داور مجرب از استان‌های مختلف بررسی شده است.

معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در برگزاری این جشنواره شرکت دارند، عنوان کرد: امسال نخستین مرتبه‌ای است که دانشگاه فرهنگیان میزبان این جشنواره است و در میان استان‌های مختلف نیز خراسان رضوی و مشهد به عنوان میزبان انتخاب شده تا شرکت کنندگان از فضای معنوی حریم رضوی نیز بهره مند شوند.

وی با اشاره به برنامه تقدیر این افراد در بخش افتتاحیه جشنواره گفت: پنجشنبه ۲۱ آبان ماه مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود و در روز جمعه ۲۲ آبان‌ماه مسابقات در بخش تواشیح، حفظ و قرائت قرآن، دعا خوانی و اذان در دو پردیس هاشمی نژاد و بهشتی برگزار می‌‌شود.

معاون اداره‌کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه دو بخش تواشیح و اذان گویی مختص برادران است، تصریح کرد: برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره به صورت مستقیم در سیمای قرآن پخش می‌شود همچنین برگزیدگان جشنواره در دو کارگاه ویژه آقایان و خانم ها شرکت می‌کنند که این دو کارگاه با تاکید بر آثار علامه طباطبایی است.

سید حسین مجتبوی در ادامه افزود: دستگاه‌های مختلف برای حضور در این جشنواره سهمیه متفاوتی داشته‌اند که در این میان سهمیه دانشگاه فرهنگیان ۱۸۲ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان اینکه میزبانی سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور افتخار بزرگی برای دانشگاه فرهنگیان است، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی به عنوان میزبان سهمیه ویژه‌ای ندارد و امیدواریم بتوانیم میزبانی مناسب و در شان قرآن و ائمه داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا