خراسان

شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با هواشناسی در خراسان رضوی ایجاد شود

دانش بنیان

معاون علمی و پژوهشی معاون فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با هواشناسی در خراسان رضوی ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی وطنی عصر امروز در جلسه‌ای با عنوان بومی سازی فناوری‌های هواشناسی خراسان رضوی در اداره کل این سازمان با اشاره به اینکه نیروی انسانی و بازار در راستای بهبود اقتصاد و افزایش میزان اشتغال باید با یکدیگر تلفیق شوند اظهار داشت: تاکنون بیش از 80 هیئت اقتصادی وارد کشور شدند و درخواست ایجاد بازاری برای تبادلات اقتصادی در ایران را دارند که این امر اهمیت سرمایه گذاری در نیروی انسانی کشور را می‌رساند.

معاون علمی و پژوهشی معاون فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه متاسفانه بیشترین نرخ بیکاری در کشور ما باسوادان هستند یادآور شد: در حال حاضر ما شاهد این هستیم که خوداتکایی توسط بیسوادان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که ما بهترین نیروهای انسانی تحصیل کرده را در کشور داریم که از تخصص آنها استفاده درستی نمی‌شود.

وی مشهد را مسیر تجاری مهم در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم توجه به نیروی انسانی متخصص در کشور سبب شده تا خسارت میلیارد دلاری به ایران وارد شود چراکه ما به تخصص نیروی انسانی خود و اتکا به آن توجه نمی کنیم و امیدمان به کشورهای و هیئت های اقتصادی خارجی برای ایجاد بازار کار است.

وطنی اضافه کرد: متاسفانه یارانه ای که ممکن است در زندگی مردم جایگاه قابل توجهی نداشته باشد سبب افزایش تورم در کشور شده در حالی که حذف یارانه تنها شهروندان مشهدی می‌تواند سرمایه‌ای عظیم برای فعال شدن بزرگ ترین و کلانترین پروژه‌های عمرانی در کشور و مشهد شود.

معاون علمی و پژوهشی معاون علمی فناوری رئیس جمهور بر لزوم توجه به سازمان هواشناسی خراسان رضوی به تشکیل شرکت‌های دانش بنیان در مشهد و شهرستان‌های این استان تاکید کرد و گفت: سال گذشته سه هزار میلیارد تومان اعتبار در صندوق نوآوری و شکوفایی دولت یازدهم قرار گرفت اما تنها 500 میلیارد تومان آن به علت نبود درخواست کننده اختصاص یافت.

وطنی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، شرکت‌های دانش بنیان با در اختیار داشتن بیش از 51 درصد از هیئت‌های علمی دانشگاهی شرکت دانش بنیان ایجاد کنند یادآور شد: این شرکت‌ها می‌توانند از طریق دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی به فعالیت خود در عرصه های علمی که سبب پیشترفت کشور می شود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه فناوری زمان بر است بیان کرد: بر اساس نقشه جامع علمی کشور، 14 ستاد توسعه راهبردی در بخش‌های مختلف زیر نظر معاونت پژوهشی فعال شده تا در کنار حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، توسعه ایران را رقم زنند.

معاون علمی و پژوهشی معاون علمی فناوری رئیس جمهور خطاب به سازمان هواشناسی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر که گلبهار به عنوان یک شهر دانشجویی علمی در خراسان رضوی فعالیت دارد می تواند از طریق فعال سازی شرکت‌های دانش بنیان هوایی در قالب ساخت قطعات یدکی هواپیما فعالیت خود را ادامه دهد تا به خانواده بزرگ فرودگاهی کشور کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا