گردشگری

شش مکان تفریحی متفاوت (+تصاویر)

تفریح برای سلامتی روح و جسم انسان کاملا ضروری است، اما مهم‌تر از آن این است که پول لازم برای تفریح را هم داشته باشیم. البته ماهیت تفریح‌ها هم با تاثیرگذاری آن در ارتباط است.

به گزارش فرادید ، بزرگ‌ترین مانع سفر و تفریح هزینه‌های مالی و کمبود زمان است. اما شناخت برخی از مناطق جالب هم می‌تواند به نوبه خود مایه فرح‌بخشی انسان باشد. در ادامه با شش جایی آشنا خواهید شد که با دیگر تفریحات کمی فرق دارند.
 
تراموای آلاسکا
گردشگران «جنگل ملی چوگاچ» در آلاسکا در زمستان از راه آبی «گلِی سیِر کریک» عبور کنند، اما در تابستان سطح آب بالا آمده و کار را مشکل می‌کند. بنابراین گردشگران و افراد محلی از تراموا (واگن برقی) بر فراز آن استفاده می‌کنند. این تراموا خطرات خود را به همراه دارد اما جایگزینی امن‌تر نسبت به عبور از راه آبی است. کسانی که می‌خواهند از اینجا عبور کنند باید سوار یک کابین شوند که تنها با یک کابل به بالا متصل است. سپس باید طناب را خودتان با دست بکشید تا کابین به جلو حرکت کند.
 

اخبار,اخبار گوناگون ,مکان تفریحی متفاوت

 
پل متحرک «رولینگ بریج» لندن
انگلستان خانه پل‌های متحرک است. پل‌های متحرک قدیمی در قلعه‌ها و پل تاور بریج از نمونه‌های این پل‌ها در انگلستان است. اما پل متحرک رولینگ بریجِ لندن گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده است. این پل زمانی که بلااستفاده است مانند یک هزارپا جمع شده و در صورت نیاز کاملا باز می‌شود. هشت لولای مثلث مانند این پل به راحتی جمع می‌شود و مانند یک دایره می‌شود. این پل متحرک بر روی یک کانال نصب شده و زمانی که قایقی می‌خواهد از روی آن عبور کند به راحتی جمع می‌شود.
 

اخبار,اخبار گوناگون ,مکان تفریحی متفاوت

جاده آبی آلمان
قرار نیست تمام پل‌های دنیا برای عبور عابر پیاده یا ماشین ساخته شود؛ گاهی اوقات قایق‌ها هم به پل نیاز دارند! پل آبی ۹۱۸ متری «ماگ‌دِبورگ» بزرگ‌ترین پل از نوع خود در جهان است. این پل قرار بود خیلی وقت پیش و در سال ۱۹۰۵ ساخته شود، اما دو جنگ جهانی و جنگ سرد ساخت آن را به تعویق انداخت. امروزه قایق‌ها و کشتی‌ها متناسب با این کانال می‌توانند از منطقه راین لند به راحتی به برلین بروند.

اخبار,اخبار گوناگون ,مکان تفریحی متفاوت

ماشین کابلی چرخان آفریقای جنوبی
تا سال ۱۹۲۹، تنها راه رسیدن به قله کوه ۱۰۶۷ متری «تِیبل» در شهر کیپ‌تاون پیاده‌روی و کوه‌نوردی بود. در آن سال یک پل‌ تلفریک ساخته شد که سطح کیفیِ آن تاکنون سه بار ارتقا یافته است. کابین‌های «روتیر» در سال ۱۹۹۷ وارد بازار شدند که کف آن چرخشی است و یک نمای ۳۶۰ درجه را برای مسافران خود به ارمغان می‌آورد. حتی در مسیر بالا و پایین کابین احتمال سکته قلبی مسافران نیز وجود دارد، پس بهتر است خود را آماده کنید!
 

اخبار,اخبار گوناگون ,مکان تفریحی متفاوت

چرخ و فلک دریایی اسکاتلند
دهه‌ها بود که قایق‌ها باید برای فاصله ۳۵ متری بین دو کانال «فورث و کلاید» و «یونیِن» حدود یک روز منتظر می‌ماندند. اما در سال ۱۹۹۴، مهندسین اسکاتلندی طرحی را پیاده کردند که این کار سریع‌تر انجام شود. در نهایت «چرخ فال‌کرک» ساخته شد. فال‌کِرک تنها بالابر چرخان قایق در جهان است که با بارگیری شناور در یک کانال و چرخشی آهسته آن شناور را به سطح کانال دیگر منتقل می‌کند تا اختلاف سطح دو کانال انتقال قایق‌ها را کند نکند.
 

اخبار,اخبار گوناگون ,مکان تفریحی متفاوت

پل‌های او ناتورِل هند
اغلب زیرساخت‌ها در جهان به مرور زمان فرسوده می‌شوند، اما اینجا شرایط فرق می‌کند. این پل‌ها قرن‌ها پیش توسط قبیله مگالایا وارکاسی با کمک ریشه درختان لاستیک هندی (درخت کائوچو) ساخته شده‌اند. آن‌ها ریشه این درختان را به سمت کناره رودخانه‌ها هدایت کردند و باقی کار را به طبیعت سپردند. مرور زمان و بارش باران به تدریج پل‌هایی را در این منطقه پدید آورد که رفته رفته قوی‌تر می‌شوند. در حال حاضر در برخی قسمت‌ها طول «پل‌های او ناتورل» یا پل‌های طبیعی به ۳۰ متر می‌رسد و می‌تواند همزمان وزن ۵۰ نفر را هم تحمل کند.

اخبار,اخبار گوناگون ,مکان تفریحی متفاوت

منبع:فرادید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا