ایران

شعب موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت در ۱۶ استان کشور فعال شد‌

«شبکه دیده بان شفافیت و عدالت»

مدیرعامل موسسه دیده بان شفافیت و عدالت گفت: شعب موسسه دیده بان شفافیت و عدالت در ۱۶ استان کشور فعال شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرضا محمدخانی ‌چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه دومین گردهمایی سالانه موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت، اظهار داشت: در دو سال‌ گذشته برنامه‌های متعددی در سه محور اقدامات هویتی، اقدامات راهبردی و نقشه راه و اقدامات اجرایی در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت اجرا شده است، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیار داریم.

وی افزود: تشکیلاتی که می‌خواهد با فساد مبارزه کند ابتدا باید خودش قانون‌مند عمل کند و کار مبارزه با فساد تنها نباید در تهران دنبال شود و هر استان نقش و سهمی در این راه دارد.

مدیرعامل موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه اقدامات اجرایی در ۷ بخش اجرا شده است، خاطرنشان کرد: این ۷ بخش شامل تحقیق، پژوهش، عضویابی، اطلاعات، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و سرمایه انسانی بوده و مبنای کار تنها بر موارد سلبی و مبارزه با فساد نبوده و نیست، بلکه موارد ایجابی را مدنظر قرار داده‌ایم تا با تحقیق و پژوهش درست به تحقق اهدافمان نزدیک شویم و در این راستا ۱۷ محور تحقیقی و پژوهشی براساس کارگروه‌های اصل ۴۴ معین شده است.

محمدخانی با اشاره به عناوین کارگروه‌ها، تصریح کرد: مباحث تحقیقی و پژوهشی موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت در کارگروه‌های فرهنگی، آموزشی، انرژی، حقوقی، بانک، بیمه، بورس و مالیات، حمل‌ونقل، سلامت، بهداشت، درمان و تجهیزات پزشکی، شهرداری و نهادهای عمومی، صنعت، معدن و تجارت،  ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوه قضائیه، اراضی مسکن، نظامی، انتظامی و امنیتی و موسسات خیریه دنبال می‌شود.

علی ماهرالنقش، مدیر برنامه‌ریزی موسسه شفافیت و عدالت نیز گفت: در حال حاضر شعب استانی این مجموعه در ۱۶ استان کشور فعال شده ‌و ۱۵ استان مابقی هم به مرور زمان فعال می‌شود تا در تمامی ۳۱ استان کشور نمایندگی موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت فعال باشد.

وی افزود: مجموعه اقدامات هویتی با تاسیس دیده‌بان و ایجاد یک پایگاه قانونی در سال ۹۲ با حضور ۴۳ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشور از جناح‌ها و گروه‌های مختلف آغاز و مجوز نهایی آن هم در سال ۹۵ اخذ شد و پس از آن شعب استانی موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت فعال شد تا یک شبکه ملی مبارزه با فساد شکل بگیرد.

ماهرالنقش گفت: محور دوم فعالیت‌های موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت ساختار تشکیلات آن بود و هم‌اکنون ۵۸ نفر عضو تخصصی در این مجموعه فعال هستند که از این تعداد تنها ۹ نفر از آن‌ها حقوق و دستمزد دریافت و مابقی به‌صورت افتخاری فعالیت دارند.

مدیر برنامه‌ریزی موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به اعضای هیئت‌های این مجموعه، بیان کرد: ۱۰ نفر عضو هیئت امناء و ۶ نفر عضو هیئت مدیره موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت هستند و در حال حاضر شعب استانی این مجموعه در ۱۶ استان کشور فعال شده و ۱۵ استان مابقی هم به مرور زمان فعال می‌شود تا در تمامی ۳۱ استان کشور نمایندگی موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت فعال باشد.

ماهرالنقش تصریح کرد: موضوع فساد در جامعه در عرصه‌های مختلف به‌شدت گستردگی دارد و باید به‌شدت هم به امر مبارزه با فساد پرداخت و دیده‌بان در دو جنس کارهای ایجابی و کارهای سلبی فعالیت می‌کند و در جهت ثمربخشی بهتر و مطلوب‌تر هم تفاهم‌نامه‌هایی با مجموعه‌های مختلف همچون بانک‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر مجموعه‌ها منعقد شده است.

وی تاکید کرد: اهداف، رسالت‌ها و سیاست‌های این مجموعه بر مبنای شناخت درست فساد و نحوه مبارزه با آن بوده است و پیامبر اکرم(ص) هم در امر مبارزه با ظلم و فساد با کفار هم‌پیمان می‌شدند تا به شکلی ثمربخش‌تر به مبارزه با ظلم و فساد بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا