خراسان

شعب هلال احمر در شهرستان‌های خراسان‌رضوی ایجاد می‌شود‌

خدمات هلال احمر به مهمانان

معاون جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: شعب هلال احمر در شهرستان‌های فاقد شعبه خراسان رضوی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، اسماعیل بهمن‌آبادی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس جمعیت هلال‌احمر سبزوار با اشاره به افزایش حجم حوادث جاده‌ای در محور سبزوار – مشهد اظهار داشت: مهمترین برنامه ما امسال تقویت این محور با ایجاد پایگاه جاده‌ای در منطقه زعفرانیه و استقرار نیرو و تجهیزات در راستای کاهش حجم تلفات جاده‌ای در این محور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همکاری و هم افزایی خوبی بین اورژانس و هلال‌احمر در استان وجود دارد که این موضوع زمینه ارائه خدمات به زائران و هموطنان را فراهم کرده است.

بهمن آبادی با بیان اینکه احداث ساختمان برای پایگاه‌های جاده‌ای یک ضرورت است، افزود: این امر سبب افزایش توان جمعیت شهرستان‌های استان در ارائه خدمات به هموطنان و زائران امام رضا(ع) می‌شود که در همین راستا براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح احداث و تکمیل ساختمان سه پایگاه  امداد و نجات جاده‌ای در استان در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد دو پایگاه در شهرستان‌های جوین و سبزوار است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ما امسال افزایش پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نداریم تصریح کرد: تنها هدف ما افزایش شعب هلال‌احمر در شهرستان‌های فاقد شعبه است که شهرستان‌های داورزن و خوشاب در صورت مساعدت‌های فرمانداران و تامین زیرساخت های مورد نیاز در دستور کار قرار دارند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی نیز با بیان اینکه اعضای سازمان جوانان از 5 سال شروع و تا 29 سال است، اظهار کرد: اعضای سازمان جوانان شامل غنچه‌ها، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و روستاییان هستند.

اسماعیل شاه بیگی با بیان اینکه درحال حاضر حدود 80هزار عضو در سازمان جوانان عضویت دارند، افزود: بیشترین اعضا در شاخه دانش آموزی و دانشجویی وسپس در شاخه جوانان عضویت دارند و ما در حال حاضر درحال برنامه ریزی برای این افراد هستیم.

وی با اشاره به نزدیکی به تابستان و برنامه‌های سازمان جوانان در این مدت، یادآور شد: امسال طرح اوقات فراغت بهتری را پیش بینی کرده ایم که با وسعت بیشتری برگزار خواهد شد و پایگاه های متعددی را اجرا خواهیم کرد که درحال تدوین برنامه ها هستیم و به زودی آن را به شعب اعلام می‌کنیم.

شاه بیگی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات دادرس عنوان کرد: این مسابقات پایان اردیبهشت ماه با حضور منتخبین 18 شعبه استان خراسان رضوی در مدت سهروز در شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان با حضور 36 تیم برگزار می‌شود ضمن اینکه مسابقات کشوری دادرس نیز تابستان برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا