مشهد

شناسایی منابع آلاینده محیط زیست در مشهد

 

resized_139404031041102955562054jpg

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد از برنامه‌ریزی به منظور شناسایی و کاهش منابع آلاینده محیط زیست در مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، غلامحسین صاحبی با اشاره به برگزاری هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی ومدیریت شهری که با تاکید بر راهبردهای توسعه شهری آبان امسال در مشهد برگزار خواهد شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر مشهد توسعه شهر در بخش‌های مختلف را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به حوزه فضای سبز شهری افزود: در این بخش تلاش می‌شود علاوه بر رساندن میزان فضای سبز به حد استاندارد، توزیع مناسب فضای سبز در شهر نیز انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: در حال حاضر اختلاف سرانه فضای سبز در محلات مختلف مشهد بسیار زیاد است که این میزان از 3.5 مترمربع تا 50 مترمربع متغیر است و باید به منظور ایجاد عدالت اجتماعی به محلاتی که سرانه فضای سبز کمی دارند توجه بیشتری شود.
صاحبی بیان کرد: در حوزه سازمان‌های مرتبط با خدمات شهری از جمله پسماند نیز برنامه‌های خوبی پیگیری می‌شود به صورتی که تلاش می‌کنیم با افزایش ظرفیت تمام یک هزار و600 تن زباله تولیدی شهر مشهد را بازیافت نماییم که در حال حاضر 500 تن از این میزان دفن می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه سازمان میادین نیز گسترش بازارهای محلی دنبال می‌شود و در بخش ساماندهی مشاغل نیز با گرفتن کارگزارها در جهت توسعه مراکز ساماندهی مشاغل شهری برنامه‌ریزی شده است.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به توجه ویژه به حوزه محیط زیست شهر تاکید کرد: در بخش محیط زیست نیز امکانات زیادی خریداری شده و سنجش آلودگی‌های مختلف در سطح شهر در حال انجام است و تلاش می‌کنیم با افزایش نظارت‌ها واصلاح منابع از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری نماییم.
صاحبی تصریح کرد: تصمیمات کمیسیون خدمات شهری در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت دنبال می‌شود و برخوردهای قانونی و تشویق‌ها به صورت همزمان در دستور کار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا