خراسان

شناسایی کالای برند واقعی از ضمانت‌نامه آن مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: شناسایی کالای برند واقعی از ضمانت‌نامه آن مشخص می‌شود/90 درصد شکایات مصرف‌کنندگان را دربازه زمانی 10 روزه پیگیری می‌کنیم

رئیس اداره نظارت صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین فاکتوری که برای شناسایی برند باید مورد توجه قرار بگیرد، ضمانتی است که از سوی شرکت تولیدکننده و مارک به مشتری ارایه داده می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس فارس از مشهد، علی باخرد ظهر امروز در نشست خبری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده خراسان‌رضوی که در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1388 با استناد از قانون حقوق مصرف‌کنندگان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکیل شد و علی رغم کم و کاستی‌هایی که داشت به فعالیت خود ادامه داد .

رئیس اداره نظارت صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: در دور دوم تشکیل هیئت‌مدیره این انجمن بر اساس اساسنامه در سال 94 مقدمات تشکیل هیئت‌مدیره این را شروع کردیم و از بین نفرات در شهریور ماه که انتخابات برگزار شد پنج نفر به عنوان اعضای اصلی انجمن در هیئت‌مدیره 17 شهر استان شروع به فعالیت کردند .

وی در خصوص نحوه پیگیری شکایات مردمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر رسیدگی به شکایات از طریق سامانه 124 صورت می‌گیرد و این رویه طوری است که اگر تشکیلات انجمن و سایت آن به نحو احسن ایجاد بشود آن وقت نحوه رسیدگی به شکایات مردمی ظرف مدت 24 ساعت خواهد بود اما هم اکنون 90 درصد شکایات را در بازه زمانی 10 روزه پیگیری می‌کنیم .

وی عنوان کرد: هنگام دریافت شکایات از بخش تخصصی کمک می‌گیریم و آن را بعد از پیگیری به تعزیرات حکومتی ارایه می‌دهیم .

باخرد تصریح کرد: در بحث حمایت از حقوق مصرف کننده باید گفت بیشتر مصرف کنندگان ما با اصناف سرو کار دارند و اینکه از گران فروشی یاد می‌شود مربوط به حوزه غیر صنفی است اما همچنان نظارت وجود داد .

رئیس اداره نظارت صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چگونه متوجه شناخت برند واقعی بشویم، یادآور شد: نوع خدمات یک برند واقعی به همراه اسمش ارزش دارد که در نتیجه می‌توان گفت 80 درصد قیمت یک برند واقعی مربوط به اسم آن است، با این رویکرد مهم‌ترین فاکتوری که در جهت شناسایی برند باید مورد توجه قرار بگیرد آن ضمانتی است که از سوی شرکت تولید کننده و مارک به مشتری ارایه داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا