مشهد

شناسایی ۱۵۰ شرکت غیرمجاز حمل و نقل بار در مشهد/ ۲۵ دفتر خرده‌بار غیرقانونی پلمپ شد‌

حمل و نقل

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: ۱۵۰ شرکت غیر‌مجاز حمل و نقل در مشهد شناسایی و به کمیته‌ها معرفی شدند و از این تعداد ۹۳ شرکت پلمب و مابقی اقدام به دریافت پروانه کرده‌اند.

حسین مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هدف از تاسیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری، هدف‌گذاری، سیاست‌گذاری و ساماندهی فعالیت‌ها به‌منظور ارسال بار به صورت سریع و ایمن در سطح شهر بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این شرکت در چند حوزه فعالیت دارد، عنوان کرد: حوزه اول مربوط به ساماندهی و صدور پروانه‌های بهره‌برداری برای شرکت‌ها و خودروها، حوزه دوم مربوط به نظارت و بازرسی ایمن بار، استانداردها و نظارت بر کار شرکت‌ها است در همین راستا کمیته‌های انضباطی برای رسیدگی به شکایت‌ها ایجاد شده است.

مختاری تصریح کرد: حوزه سوم مربوط به فنی، مهندسی و عمران است که پروژه‌های عمرانی، ایستگاه‌ها و باراندازها را کنترل و دستورالعمل‌ها را اجرایی می‌کند، حوزه چهارم مربوط به مطالعات، پژوهش و برنامه‌ریزی است که چون سازمان جوانی است و حدود پنج سال در شهرداری‌ها شکل گرفته نیاز به مطالعات و استخراج یافته‌ها دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 216 شرکت شکل گرفته است، گفت: 14 هزار و 500 خودرو پروانه فعالیت گرفتند، در حالی که 35 هزار خودرو باری در مشهد وجود دارد و باید در یکی دو سال آینده ساماندهی شوند، همچنین 11 هزار راننده پرونده اشتغال دارند و در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده اند که آمار آن 7600 نفر ساعت است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در رابطه با فعالیت‌ها در حوزه نظارتی، خاطرنشان کرد: 150 شرکت غیر مجاز شناسایی و به کمیته‌ها معرفی شده‌اند و از این تعداد 93 شرکت پلمب و بقیه اقدام به گرفتن پروانه کرده‌اند، همچنین 67 هزار مورد اعمال قانون خودروهای حمل و نقل بار صورت گرفته و 650 بازدید دوره‌ای نیز از شرکت‌ها به عمل آمده است.

مختاری با اشاره به طرح مشترک با پلیس راهور عنوان کرد: در این طرح، گشت‌ها در مناطق بارخیز خودروهای فاقد مجوز را شناسایی می‌کنند، همچنین براساس ماده 18 قانون تخلفات راهنمایی اگر میزان آلودگی هوا از حد معمول بیشتر باشد می‌توان برای تردد خودروها محدودیت ایجاد کرد در همین راستا حدود 42 روز در طول سال امکان محدودیت در تردد وجود دارد.

وی در ادامه افزود: برای کاهش تردد خودروهای حمل بار سه حوزه مشخص شده است؛ حوزه قرمز مربوط به طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر است که خودروهای حمل بار می‌توانند از ساعت 11 شب تا 6 صبح تردد کنند، حوزه زرد مربوط به حوزه قرمز تا کمربندی شهر است که از ساعت 11 تا 3 حق تردد ندارند و حوزه سبز خارج از کمربندی است که در همه ساعات مجاز به تردد در آن هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برای توقف خودروها دو توقفگاه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: توقف‌گاه میثاق با 35 هزار متر مربع مساحت 500 خودرو سنگین و 40 خودرو سبک را با امکانات مناسب جای می دهد، همچنین توقف‌گاه نمایشگاه با 2.5 هکتار مساحت مکانی برای جلوگیری از توقف‌های حاشیه‌ای خودروهای حمل بار است و در میامی و کلات نیز قرار است توقفگاه‌هایی احداث شود.

مختاری با بیان اینکه برخی مراکز امداد خودرو آموزش مناسب ندیده‌اند و به ماشین‌ها در هنگام حمل و نقل صدمه می‌زنند، گفت: 50 دفتر در حوزه حمل و نقل شناسایی شده که به 10 دفتر تقلیل پیدا کرده و خودروها دارای مجوز و کد فعالیت هستند که در کنار خودرو نصب شده است.

وی در رابطه با طرح مدیریت تخلفات اضافه بار عنوان کرد: خودروهای سنگین با اضافه بار به پل‌ها و آسفالت خیابان  آسیب وارد می‌کنند، به همین دلیل قانونی تصویب و با متخلفان برخورد می‌شود، همچنین 25 درصد خودروها دارای اضافه بار بودند که در طی چهار ماه به 14.9 درصد رسید و بیشتر این تخلف مربوط به خودرو های حمل بتن و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در رابطه با اقدامات در حوزه جلوگیری از قاچاق کالا، خاطر نشان کرد: 25 دفتر خرده بار غیر‌قانونی وجود داشت که پلمب شدند و سوله‌هایی در پایانه های مسافربری تاسیس شده که ورود و خروج کالا با هویت در داخل اتوبوس‌ها باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =

دکمه بازگشت به بالا