ایران

شهرام امیری به جرم جاسوسی برای آمریکا اعدام شد/آمریکا در پرونده امیری از سیستم اطلاعاتی ایران رودست خورد

اعدام

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: شهرام امیری به جرم جاسوسی برای آمریکا اعدام شد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای حکم اعدام شهرام امیری به دنبال اثبات اتهام جاسوسی وی و تأیید حکم دادگاه بدوی در دیوان عالی کشور اظهار داشت: این فرد با توجه به دسترسی‌های اطلاعات سری و به کلی سری نظام، با دشمن متخاصم و درجه یک ما یعنی آمریکا ارتباط برقرار کرده بود و اطلاعات حیاتی کشور را در اختیار دشمن قرار داده بود. سیستم اطلاعاتی کشور توانست در این پرونده رودست بزرگی به سیستم اطلاعاتی آمریکا بزند و امیدوارم این موفقیت تسریع شود.

وی با تقدیر از عملکرد سیستم اطلاعاتی کشور در این پرونده گفت: سیستم اطلاعاتی آمریکا به هیچ وجه تصور نمی‌کرد که ایران از ارتباط این فرد با آنها مطلع است و آنها با برنامه خاصی وی را به عربستان بردند و به شکل خاص از این کشور خارج کردند غافل از اینکه همه این اتفاقات زیر ذره‌بین سیستم اطلاعاتی کشور رخ داده بود.

محسنی اژه‌ای با تأکید براینکه حکم شهرام امیری طبق مقررات صادر شد، گفت: این فرد پس از حضور در ایران طبق قانون و حضور وکیلش محاکمه شد و در حکم دادگاه بدوی به اعدام محکوم گشت که پس از اعتراض وی دیوان عالی کشور با وسواس خاصی این پرونده را بررسی و حکم صادره در دادگاه بدوی را تأیید کرد.

وی با بیان اینکه سیستم قضایی کشور همواره به دنبال آن است که مجرمان از کرده خود پشیمان شوند و جبران مافات کنند افزود: ما همواره دوست داریم که مجرمان از کرده خود بازگردند و با کمال تعجب این فرد پس از تأیید حکمش در دیوان عالی کشور، از فرصت قابل توجهی که در دست داشت استفاده نکرد علی رغم فرصت داده شده سعی داشت از درون زندان نیز اطلاعات غلطی را به بیرون از زندان مخابره کند.

معاون اول قوه قضاییه با انتقاد از دروغ پردازی‌ها درباره پرونده شهرام امیری اظهار داشت: در خلال رسیدگی به این پرونده برخی از دروغ پردازان عنوان کردند که وی به 10 سال زندان و تبعید محکوم شده است درحالی که این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و حکم وی در دادگاه بدوی نیز اعدام بود و این دروغی بود که این افراد عنوان می‌کردند.

* توضیحات اژه‌ای درباره اعدام تعدادی از تروریست‌های غرب کشور

محسنی اژه‌ای در ادامه سخنانش با اشاره به اعدام اخیر تعدادی از تروریست‌ها که دست به جنایات بسیاری در غرب کشور زده بودند اظهار داشت: این تروریست‌ها و ادم کش‌ها جنایات فراوانی مرتکب شده بودند و علاوه بر شهید کردن حدود 20 تن از هموطنانمان، بیش از 40 نفر مردم بی‌گناه را مجروح و معلول کرده بودند. علاوه بر آن نیز دست به سرقت‌های مسلحانه متعددی در چند استان و شهر کشور نیز زده بودند و حتی در تروری کور مردم بی‌گناه در میدان سنندج را به رگبار بستند.

وی با بیان اینکه حمله به پایگاه‌های انتظامی و بسیج نیز در کارنامه افراد وجود داشته است افزود: افراد اعدام شده کسانی بودند که بعضا دارای جرم‌های متعدد و سوابق کیفری زیادی بودند که با الهام گرفتن از دشمنان بیرونی به دنبال ناامن کردن جامعه بوده و امنیت کشور را هدف قرار داده بودند که خوشبختانه با تلاش و زحمات بسیار مأموران امنیتی وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های امنیتی شناسایی شدند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به روند بررسی اتهامات این افراد در دادگاه گفت: این افراد نیز همچون سایر متهمان در چهارچوب قانون و با حضورو کلایشان در جلسات متعدد و طولانی محاکمه شدند و پس از صدور حکم بدوی، دیوان عالی کشور نیز احکام صادره  را تأیید کرد. البته این افراد پس از آن نیز نه تنها از کرده خود توبه نکردند بلکه از داخل زندان نیز سعی در تماس با خارج بودند.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر تروریست بودن این افراد خاطرنشان کرد: حتی برخی از افراد این گروه که با قرار آزاد شده بودند بعدا به داعش پیوستند و اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که این افراد پس از خروج از کشور و پیوستن به داعش در همانجا نیز کشته شدند.

وی با انتقاد از جنجال آفرینی برخی مدعیان حقوق بشر مبارزه با تروریست در مقابل اعدام این افراد گفت: ما در برابر فریاد این مدعیان حقوق بشر با صدای بلند می گوییم که به هیچ وجه اجازه ناامنی در داخل کشور را نخواهیم داد اگر افرادی نیز بخواهند با الهام از کشورهای خارجی امنیت کشور را به خطر بیندازند حتما مجازات خواهند شد.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: نکته قابل تأمل آن است که کشورهای دروغ‌گوی غربی که دستشان به خون هزاران بی‌گناه آغشته است و با پرواز یک هواپیمای خود یا یک موشک، بیمارستان، مدرسه و بسیاری از مردم بیگناه را نابود می‌کنند حق ندارند در مسائل داخلی کشورمان دخالت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا