مشهد

شهربازی معارفی آستان قدس رضوی مصداق “کار تمیز فرهنگی” است

نمایشگاه بازی و دانایی

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: شهربازی معارفی مصداق بارزی از یک کار تمیز فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، محمد‌امین توکلی‌زاده در دیدار با جمعی از مدیران فرهنگی آستان قدس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، اصل آتش به اختیار را انجام یک کار تمیز فرهنگی معنی کردند که خوشبختانه عده‎ای از جوانان انقلابی و طلبه قم با دریافت صحیح این پیغام و شناسایی خلاءهای موجود در حوزه کودک و نوجوان دست به ابداع یک شهربازی معارفی با رویکرد دینی زدند.

وی با بیان اینکه تقریبا نیمی از زائران رضوی را قشر خردسال، کودک و نوجوان تشکیل می‎دهند، افزود: با وجود این جمعیت زیاد، در گذشته تنها با تلاش معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس دو مجموعه کبوترانه و پایگاه‌‏های آداب زیارت برای این قشر از زائران در نظر گرفته شده بود که قطعا دامنه وسیعی از مخاطبان را در بر نمی‎گرفت و برای کودکان و نوجوانی که به حرم رضوی مشرف می‌‏شدند، موضوعی برای زیارت، سرگرمی و تفریح وجود نداشت.

توکلی‌زاده با اشاره به تاثیرپذیری بالای این قشر از جامعه تاکید کرد: با راهنمایی تولیت آستان قدس رضوی که همیشه حامی گروه‎های خودجوش فرهنگی هستند، با دوستان موسسه تبیان آشنا شدیم و تجربیات این گروه در سه اجرای گذشته مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این گروه با یک تیم ۱۳۰ نفره به مدت یک ماه فعالیت خود را در نمایشگاه روابط عمومی آستان قدس رضوی اجرا کنند.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور رسانه‎ آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که شهربازی معارفی مصداق بارز کار تمیز فرهنگی از نگاه مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: یک گروه از جوانان انقلابی این کشور با آسیب‌شناسی دقیق و صحیح، خلاء موجود در حوزه کودک و نوجوان را با یک ایده جذاب و کار پژوهشی و فکری شناسایی کرده و بدون وابستگی به هیچ ارگان و نهاد دولتی با همت و توانایی خودشان این ایده را اجرا کردند.

توکلی زاده با اشاره به اینکه بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم به کودک و نوجوان بازی است، افزود: در عرصه بازی خلاء در کشور ما فراوان است و در شهربازی‎های ما، اسباب‎‏ بازی‌های موجود و بازی‎های فضای مجازی و تلویزیونی عمدتا وارداتی است و تعلقی به ما ندارد و آثار مضر فرهنگی در جامعه ما مشهود است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیوست اقتصادی که در امر فرهنگ همیشه از پایه‎های مغفول بوده است، اینجا می‎تواند بروز و ظهور پیدا کند، چرا که خانواده‎ها این خلاء را احساس می‎کنند و برای دریافت آن هزینه خواهند کرد.

لازم به یادآوری است؛ این جلسه از سلسله جلسات کمیسیون فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع اولویت‌‏ها و الزامات شبکه مخاطبان کودک و نوجوان پس از بازدید اعضای این کمیسیون از شهربازی معارفی در دفتر مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شش =

دکمه بازگشت به بالا