مشهد

شهرداری مشهد را با خزانه ۷۸۷ میلیارد تومانی تحویل دادیم

نخعی راد

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد را با خزانه ۷۸۷ میلیارد تومانی تحویل دادیم.

علی‌اصغر نخعی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در ارتباط با صحبت‌های شهردار مشهد مبنی بر بدهکاری شهرداری مشهد باید عنوان شود در زمان تحویل شهرداری از سوی ما در شهریورماه، براساس حساب معاونت برنامه ریزی ۱۵۰ میلیارد تومان وجه نقد و ۶۰۰ میلیارد تومان وجه نقد بابت اوراق مشارکت وجود داشت و ۳۷ میلیارد تومان بدهی دولت را پرداخت کردیم و مجموع این سه قلم وجه نقد در اختیار دوستان جدید در شهرداری مشهد بوده است.

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: در شهریورماه حقوق پرسنل شهرداری با اضافه کار و کارانه سه ماهه دوم در ۲۷ شهریورماه پرداخت کردیم و اگر نقدینگی نداشتیم چطور زودتر حقوق و مزایا و کارانه سه ماهه را پرداخت کرده‌ایم؟

وی بیان کرد: در دوره رکود ۴ ساله، با وجودی که پروانه‌های ساختمانی شهرداری ۵۰ درصد کاهش داشت، بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی را به ۲ هزار میلیارد تومان رسانده‌ایم و از منابع دیگر ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه را افزایش داده‌ایم و بدهی همه بانک‌ها جز بانک شهر را تسویه کردیم و مصوبه دادیم بانک شهر نیز به جای بدهی ما، پروانه بگیرند.

نخعی‌راد گفت: یک خط اعتباری از بانک شهر گرفتیم تا خط ۲ و ۳ قطار شهری مشهد مقدس را ادامه دهیم و ۷ میلیارد تومان از این خط اعتباری را نیز دریافت کرده و تحویل شهرداری جدید دادیم و در این وضعیت شهرداری بدهی نداشته است.

وی گفت: اگر بدهی اوراق مشارکت را شهرداری پرداخت نکند اوراق مشارکت جدید صادر نمی‌شود، ۳۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه اوراق مشارکت تا سال ۹۵ گرفتیم و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق نیز فروختیم و اگر شهرداری بدهکار بود اوراق مشارکت بعدی تصویب نمی‌شد، ۶ مرحله اوراق مشارکت مصوب از دولت گرفتیم.

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد افزود: با وجودی که خط ۲ قطار شهری در حال کار بود اوراق مشارکت خط ۳ را گرفتیم و شهرداری تا زمان ما جزو لیست سیاه نبود. در دوران رکود و با شرایط رکود شدید در کشور بدون بهانه‌کردن، بیشترین فعالیت را داشتیم و ۱۰۰۰ میلیارد تومان زیر زمین در سال ۹۵ هزینه کردیم. اگر شهرداری بدهکار و در لیست سیاه بوده چطور این هزینه را صورت داده است؟

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آسفالت شهری فقط برای سال ۹۶ دیدیم و اگر قرار است گذشتگان مقصر جلوه داده شوند باید بگوئیم هم کوپن‌‌های خودمان و هم کوپن‌های دولت در زمینه اوراق مشارکت را پرداخت کرده‌ایم. شهرداری یک محل درآمد و هزینه است و باید هر ماه هزینه ماه جاری خود را دربیاورد.

نخعی‌راد تصریح کرد: اگر رکود سنگین است نتیجه فعالیت‌های دولت است و باید از دولت پرس و جو کنند و شهرداری گذشته در این زمینه مقصر نیست. تنها سازمانی که در شهر کار می‌کرد همین شهرداری بوده و ما نیز با همین شرایط کار کرده‌ایم. بدهی همیشه بوده اما بدهی به موقع پرداخت شده است؛ عقب افتادن از کار را باید دوستان در جای دیگری جستجو کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا