مشهد

شهرداری مشهد روزانه بیش از یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند

IMG_5631

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد گفت: در سال جاری شهرداری مشهد روزانه یک میلیارد و 150 میلیون تومان سرمایه‌گذاری داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رشید صحابی با اعلام این خبر اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری شهرداری مشهد بالغ بر 400 میلیارد تومان در بخش خصوصی و مشارکت با سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاری داشته است که بر این اساس میزان سرمایه‌گذاری ماهیانه شهرداری 34 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد می‌شود.
وی تعداد پروژه‌های فعال سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در حالت فعلی را 23 پروژه دانست و افزود: 23 پروژه مشارکتی به ارزش 4200 میلیارد تومان در کاربری‌های مختلف نظیر پارکینگ، مجتمع‌های مسکونی و ارزان‌قیمت، تجاری، فرهنگی، بهداشتی و … فعال است.
مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: 31 درصد از کاربری‌های نامبرده در زمینه پارکینگ عمومی، 37 درصد در زمینه مجتمع‌های مسکونی و ارزان‌قیمت، 23 درصد در زمینه مراکز تجارتی، 1.6 درصد در زمینه مراکز اداری و 7 درصد نیز در سایر کاربری‌ها است.
صحابی با اشاره به اینکه در این پروژه‌های مشارکتی 27 درصد سهم مشارکت شهرداری و 63 درصد نیز سهم سرمایه‌گذار است، اضافه کرد: آورده شهرداری مشهد در زمینه قسمتی از زمین و صدور پروانه و آورده سرمایه‌گذار نیز در زمینه قسمتی از زمین و هزینه‌های ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه‌ها که مشغول به فعالیت هستند شامل 220 هزار و 947 مترمربع مساحت بوده که یک میلیون و 560 مترمربع از این مساحت را فضای زیربنایی تشکیل می‌دهد.
مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار دارد، افزود: از این تعداد پروژه 12 پروژه در مناطق کم‌برخوردار در نظر گرفته شده است.
صحابی به پروژه‌های زیرساختی نیز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی و ساخت باغ پرندگان در این راستا انجام خواهد شد که تاکنون جذب سرمایه‌گذار و برخی مقدمات اولیه برای احداث باغ پرندگان واقع در باغ وکیل‌آباد که جزو منحصر به فردترین باغ‌های پرندگان در خاورمیانه خواهد بود انجام شده و اکنون در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد در حال بررسی است.
وی گفت: همچنین جذب سرمایه‌گذار در زمینه احداث تصفیه‌خانه‌های محلی و احداث پارکینگ‌های عمومی، خط سه قطارشهری مشهد و خطوط بی‌.آر.تی نیز از دیگر فعالیت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی است.
مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد در خصوص پروژه‌های آینده این مدیریت، تصریح کرد: در این زمینه نیز 16 پروژه به ارزش یک میلیارد و 560 میلیون تومان در نظر گرفته شده که تاکنون چهار پروژه از آن‌ها ابلاغ شده است و مابقی این پروژه‌ها در حال حاضر فرآیند تصویب، انتشار فراخوان‌، جذب و ابلاغ به سرمایه‌گذار را طی می‌کنند و جهت تایید نهایی در شورای شهر مشهد در حال بررسی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا