مشهد

شهرداری مشهد هیچ راهی جز جذب سرمایه‌گذاری خارجی ندارد

تقی زاده خامسی

شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد با توجه به برنامه‌هایی که من در ذهن دارم هیچ راهی جز جذب سرمایه‌گذاری خارجی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم تقی‌زاده خامسی در مورد اولویت‌های خود در مدیریت شهری اظهار داشت: اولویت اصلی من در شهر مشهد توسعه خطوط ریلی است و امیدوارم با کمک دولت بتوانیم شاهد توسعه خط ۲ و ۳ قطار شهری مشهد باشیم.

وی افزود: اولویت بعدی من رسیدگی به پوسته میدان شهدا است زیرا من به هیچ وجه از وضع فعلی این میدان رضایت ندارم و امیدوارم بتوانیم تغییراتی در پوسته طرح ایجاد کنیم.

تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی نیز باید اولویت شهرداری مشهد باشد، بیان کرد: روش من در این حوزه توانمندسازی مردم است نه اینکه کمک‌هایی به مردم شود و هیچ نتیجه‌ای برای آنها نداشته باشد.

شهردار مشهد افزود: باید با حرفه‌آموزی، آموزش و توانمندسازی بتوانیم مردم این مناطق را توانمند کنیم و دارای شغل شوند زیرا اصلی‌ترین مشکل ما در حاشیه شهر، بیکاری است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کلانشهر مشهد گفت: شهرداری مشهد هیچ راهی جز جذب سرمایه‌گذاری خارجی ندارد زیرا سرمایه‌گذاری داخلی نمی‌تواند طرح‌هایی که من در ذهن دارم را پوشش دهد و در این راستا من به دنبال تشکیل یک نهاد عمومی هستم که در این نهاد همه مسلمانان جهان سرمایه‌گذاری کرده و حتی در بورس‌های بین‌المللی مطرح شود.

تقی‌زاده خامسی افزود: مشهد سالانه پذیرای بیش از ۲۵ میلیون زائر است و با این توانایی می‌توان سرمایه‌های مسلمانان و شیعیان را جذب کرد و شاهد تغییراتی جدی در شهر مشهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =

دکمه بازگشت به بالا