مشهد

شهردار مشهد:سالیانه ۲۳۰ فوتی در تصادفات درون‌شهری، زیبنده مشهد نیست

شهردار مشهد گفت: میانگین سالیانه ۲۳۰ فوتی و بیش از ۲۰ هزار تصادف جرحی بر اثر تصادفات درون‌شهری زیبنده شهر مشهد نیست.

 سید عبدالله ارجائی در دیدار با فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی که با حضور رییس و برخی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری و نیروی انتظامی دو ارگان کاملا خدماتی از جنس مردم و برای مردم هستند و هیچ خدمتی در این دو دستگاه وجود ندارد، مگر اینکه مخاطب مستقیم آن مردم باشند؛ لذا در عین اینکه هر دو دستگاه حاکمیتی محسوب می‌شوند و وظایف خطیر و پیچیده‌ای برعهده دارند بدون مردم، هیچ‌کدام از این دو دستگاه معنا پیدا نمی‌کنند و به آن‌ها نیازی نیست.

وی ادامه داد: امروز مفتخر هستیم که شعار اصلی دو دستگاه خدمت بی‌منت به مردم است و نکته کلیدی نیز هماهنگی و همدلی است، خوشبختانه این موضوع از قبل در ستون مدیریتی وجود دارد، اما پیشنهاد و درخواست من از مجموعه شهرداری و نیروی انتظامی ارتقا یافتن از سطح همکاری به سطح همدلی است.

شهردار مشهد افزود: جهان شهری مثل مشهد با این مختصات را نمی‌توان به‌صورت جزیره‌ای مدیریت کرد، زیرا نیاز به مدیریت یکپارچه دارد که با مدیریت واحد متفاوت است، مدیریت واحد به معنای وحدت فرماندهی و مدیریت یکپارچه به معنای وحدت هدف است و به‌راحتی می‌توان مدیریت یکپارچه بین نیروی انتظامی و شهرداری را به نفع مردم متحول کرد.

شهرداری هیچ محدودیتی برای همدلی با نیروی انتظامی ندارد

ارجائی بیان کرد: هرجا توانستیم فاصله‌ها را کاهش، هماهنگی را افزایش و توانمندی‌ها را در راستای هم قرار دهیم، کار‌ها ساده‌تر می‌شود و مسلما نفع مردم افزایش پیدا می‌کند لذا شهرداری هیچ محدودیتی برای همدلی با نیروی انتظامی ندارد و یقین داریم هر دو در یک کشتی هستیم و موفقیت هریک موفقیت دیگری است.

وی عنوان کرد: امروز ابعادی از شهر در اختیار شهرداری و ابعادی دیگر تحت مدیریت نیروی انتظامی و پیام این جلسه همدلی و همراهی است، در طول ۶ ماهه گذشته در کنار انجام امور مثل حمل‌ونقل و شهرسازی و… چند راهبرد اصلی مدنظر دوره ششم مدیریت شهری بود که اولین مورد آن اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری است.

شهردار مشهد تصریح کرد: وقتی یک پروژه نیمه‌تمام است علاوه بر مشکلات تردد، مردم بدبین می‌شوند و از سویی دیگر هزینه پروژه‌ها زیاد می‌شود لذا باید سریع‌تر پروژه‌ها به اتمام برسد، این در حالی است که در شروع دوره با پروژه‌های زیادی روبه‌رو شدیم که نیمه‌تمام مانده بود و ما آن‌ها را به سه دسته تقسیم کردیم.

ارجائی توضیح داد: پروژه‌های ضروری که تعریف و ایجاد شده بود و باید به اتمام می‌رسید در دسته اول قرار گرفت، ۱۳ پروژه اصلی و تعدادی پروژه فرعی در این دسته قرار داشت که با کمک همکارانم و حمایت شورا، هشت پروژه در آستانه سال نو با هزینه هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید آن‌هم درحالی‌که برخی از این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲۰ درصد داشت.

وی ادامه داد: دسته دوم پروژه‌های دارای نقص در مطالعات و طراحی بودند که مورد بازبینی کارشناسی قرار گرفتند و دسته سوم که ضرورت نداشتند یا مطالعات، به‌صورت کلی آن‌ها را رد می‌کرد از دستور کار خارج و متوقف شدند.

انعقاد قرارداد خرید ۱۳۹ دستگاه اتوبوس جدید

شهردار مشهد گفت: سیاست این دوره تقویت حمل‌ونقل عمومی در شهر به‌ویژه در حوزه اتوبوسرانی و مترو است که باعث شد در سال گذشته، ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید با قیمت هر دستگاه پنج میلیارد تومان وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شود و قرارداد خرید ۱۳۹ دستگاه جدید نیز منعقد شد این در حالی است که در چهار سال گذشته تنها ۱۸۳ دستگاه اتوبوس به سیستم وارد شده است.

ارجائی افزود: در حوزه حمل‌ونقل ریلی نیز ۷۰۰ میلیارد تومان به مترو تزریق شد، زیرا خط چهار مترو که با حضور مقامات ارشد دولت قبل کلنگ زنی شده بود، تنها ۶ متر پیشرفت فیزیکی داشت و امروز از مرز یک کیلومتر در حفاری طولی گذشته است، خط سه نیز با عنایت امام رضا (ع) وارد فاز معماری و ساخت ایستگاه‌ها شده و امیدواریم در سال آینده مبالغ خوبی به این پروژه حیاتی مشهد تزریق شود.

وی اظهار کرد: امسال سه شریان اصلی حمل‌ونقل را در دستور کار قرار داده‌ایم که شریان اول، معبر بسیار کلیدی در شمال شهر مشهد به طول ۲۴ کیلومتر و عرض ۱۲۰ متر است، امروز بزرگ‌ترین خیابان مشهد بولوار وکیل‌آباد است که طول آن ۱۰ کیلومتر و عرض آن ۱۰۰ متر است، امیدواریم با این شریان اصلی بتوانیم ترافیکی حاشیه شمالی شهر مشهد را حل کرده و محرک اصلی توسعه در آنجا باشیم.

شهردار مشهد اتصال شمال به جنوب را نیز در حال مطالعه دانست و در مورد ترافیک جنوب شهر، بیان کرد: در قسمت جنوبی شهر در تلاش هستیم تا بولوار نماز را به وکیل‌آباد متصل کنیم تا ترافیک در آن نقطه کاهش پیدا کند.

وی ضمن اشاره به لزوم ایجاد انضباط ترافیکی در سال ۱۴۰۱، گفت: میانگین سالیانه ۲۳۰ فوتی و بیش از ۲۰ هزار تصادف جرحی بر اثر تصادفات درون‌شهری زیبنده شهر مشهد نیست.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا