خراسان

شهرستان طرقبه شاندیز در فهرست پروژه های ویژه وزارت نیرو قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تکمیل پروژه آبرسانی به شهرهای طرقبه شاندیز در فهرست پروژه های ویژه وزارت نیرو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، سید ابراهیم علوی مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: سهم استان خراسان رضوی از پروژه های ویژه وزارت نیرو ۳ مورد بوده که یکی از آن ها با ردیف اعتباری خوب و قوی به شهرستان طرقبه شاندیز اختصاص یافته است.

وی با اشاره به روند ساخت باغ ویلاها در منطقه، وجود انشعابات غیرمجاز را از جمله چالش های حوزه آب این شهرستان برشمرد وکرد: جمعیت شناور هم که روزهای تعطیل برای استفاده از طبیعت شهرستان به طرقبه و شاندیز می آیند ، فشار مضاعفی به تاسیسات آب وارد می کند.

علوی خاطرنشان کرد: قطع برق که از تابستان ۱۴۰۰ حوزه آب استان را تحت تاثیر قرار داده است به صورت موردی ادامه دارد. در طرقبه شاندیز هم که شهرستان پمپاژها است، تامین و توزیع آب مشترکان با هر ساعت قطع برق دچارعقب ماندگی چند ساعته می شود.

وی با اشاره به روند کاهش بارش برای دومین سال متوالی در استان گفت: مشکلات ناشی از پدیده خشکسالی در شهرستان هایی از جمله طرقبه شاندیز که  از آب سطحی برخوردارند بیشتر قابل لمس است. خشک شدن چاه های دستی و کم عمق علاوه بر کاهش آبدهی منابع، دست اندازی برخی افراد به شبکه آب شرب به سبب خشک شدن رودخانه ها را افرایش داده است. 
علوی با تاکید بر برخورد با انشعابات غیرمجاز از مدیر امور آبفا طرقبه شاندیز خواست این مهم را به جد پیگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا