مشهد

شهرک اختصاصی تولیدکنندگان کفش مشهد راه‌اندازی می‌شود

کفش

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان خوشه صنعتی کفش مشهد گفت: اتحادیه کفش مشهد به‌دنبال خرید زمینی با مساحت ۹ هکتار در محور شرق مشهد بوده تا بتواند همه واحدها را در خود جای دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، ابوالفضل خوشبو ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: سرانه اشتغال کفش به نسبت بسیاری از صنایع رقم مناسبی بوده و به همین علت باید به آن در راستای رفع مشکل بیکاری جامعه توجه بیشتر کرد.

وی بیان کرد: در طول چندین سال گذشته سعی شده که از صنعت کفش حمایت شود و به  همین علت هم اکنون بخش زیادی از بازار به ویژه در تولیدات کلاسیک زنانه در دست تولیدکنندگان داخلی است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان خوشه صنعتی کفش مشهد  ادامه داد: هدف اصلی ما این است که بتوانیم افرادی را از خارج از کشور وارد ایران کنیم که بتوانند به تولیدکنندگان آموزش داده و در این حوزه بتوانیم کمبودهای خود را رفع کنیم.

در ادامه این نشست اسماعیل پورملائکه رئیس اتحادیه کفاشان مشهد با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ هزار نفر در رینگ اول و ۲۵ هزار نفر در رینگ دوم صنعت چرم خراسان رضوی اشتغال به کار دارند، اظهار داشت: برای این امر است که دیوار تعرفه‌ای برای صادرات چرم خام در نظر گرفته شود و تنها محصول دوخته شده از کشور خارج شود.

وی ادامه داد: همچنین اجماع واحدهای تولیدی می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌دهنده باشد و به همین علت اتحادیه به دنبال خرید زمینی با مساحت ۹ هکتار در محور شرق مشهد بوده تا بتواند همه واحدها را در خود جای دهد.

رئیس اتحادیه کفاشان مشهد بیان کرد: هم اکنون ۱۱ شرکت تولیدی کفش در خراسان رضوی برند خود را دریافت کرده‌اند و برای ۲ عدد از آنها نیز در حال گرفتن مجوز برند خارجی هستیم.

پورملائکه با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش و صنایع چرمی در مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ششم تا نهم دی ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا