مشهد

شهرک صنعتی بینالود جایگزین مناسبی برای محور غرب مشهد است

مسعود مهدیزاده

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: شهرک صنعتی بینالود خراسان رضوی جایگزین مناسبی برای محور غرب مشهد بوده و صنایع می‌توانند در آن مستقر شوند.

مسعود مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که سابق بر این وجود داشت این بود که سرمایه‌گذاری عظیمی که در شهرک صنعتی بینالود وجود داشت بلااستفاده باقی مانده بود.

وی بیان کرد: در واقع اصل طراحی شهر جدید بینالود بر مبنای توسعه صنعتی به سبب وجود شهرک صنعتی در مجاورت آن بوده اما بعد از انجام ساخت و ساز به علت قرار گرفتن شهرک صنعتی در حریم شهر از استقرار صنایع در رده‌های بالا در آن جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار داشت: باید در نظر گرفت که این محدودیت مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد زیرا سرمایه‌گذاری به طور کامل مختل شده و هیچ کس برای استقرار صنایع بسته‌بندی که در حریم شهر مشهد نیز می‌توان آنها را مستقر کرد کارگاه خود را به شهرک صنعتی بینالود انتقال نمی‌دهد.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: اما هم اکنون مجوز استقرار صنایع تا رده ۶ در شهرک صنعتی بینالود صادر شده و توان توسعه واحدهای صنعتی در آن وجود دارد بنابراین می‌تواند زمینه مناسبی در توسعه صنایع بوده و علاوه بر این مشکلات محور غرب نیز در آن وجود ندارد.

وی تأکید کرد: امکانات شهرک صنعتی بینالود نیز برای صنایع مناسب بوده و در مورد موضوعاتی مانند انرژی و ارتباطات صاحبان واحدهای صنعتی با چالش مواجه نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: با توسعه شهرک صنعتی بینالود امکان توسعه منطقه مسکونی این شهر جدید نیز فراهم شده و سرریز جمعیت مشهد می‌توانند در این محدوده مستقر شوند و به نوعی توسعه متوازن به لحاظ امکانات نیز ایجاد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا