مشهد

شهرک قالیشویان در مشهد احداث می‌شود

رئیس اتحادیه فرش دستباف مشهداز احداث شهرک قالیشویان در مشهد خبر داد و گفت: امیدواریم کلنگ‌زنی این شهرک در ایام دهه فجر انجام شود.

خبرگزاری فارس: شهرک قالیشویان در مشهد احداث می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی مخملی ظهر امروز در نشست خبری که در محل اتاق اصناف برگزار شد، اظهار کرد: حوزه اصناف بزرگترین محل فعالیت در اقتصاد مقاومتی به لحاظ گستردگی مشاغل است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف مشهد افزود: باید نسبت واحدهای تولیدی به واحدهای توزیعی بیشتر شود زیرا این امر میزان ارزآوری را افزایش می‌دهد.

وی از ساخت شهرک قالیشویی در مشهد خبر داد و گفت: زمین این شهرک در منطقه کنه‌بیست خریداری شده است، مساحت این زمین در فاز اول 20 هکتار است و امیدواریم کلنگ‌زنی این شهرک در ایام دهه فجر انجام شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مشهد یادآور شد: یکی دیگر از رویکردهای تازه‌ای که در اتاق اصناف شکل گرفته است تجمیع واحدهای صنفی در مکان مشخص است زیرا این امر سبب می‌شود ساماندهی صحیح و بهتری در حوزه اصناف صورت بگیرد.

مخملی خاطر نشان کرد: استان خراسان رضوی در حوزه فرش پیشگام است به همین دلیل ما جایگاه ممتازی در حوزه سفارش‌پذیری داریم به طوری که 840 هزار دلار صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی داشته‌ایم اما باید گفت رقبای ما از فرش ایرانی الگوبرداری می‌کنند در حالی که اصالت اصلی فرش، مربوط به ایران است

وی با اشاره به تأثیرگذاری تحریم‌ها بر صنعت فرش گفت: 10 سال بود که در تحریم به سر می‌بردیم به طوری که ایران 85 درصد صادرات فرش دنیا را در اختیار داشت اما هم اکنون با 40 درصد صادرات باز هم رتبه اول را در اختیار دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا