خراسان

صادرات خراسان‌رضوی در ۴ ماهه امسال ۸ درصد رشد داشته است

آغاز صادرات خط تولید محصولات ایران‌خودرو به الجزایر

ناظر گمرکات خراسان‌رضوی گفت: صادرات در خراسان‌رضوی در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از تظر ارزشی ۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، امید جهانخواه ظهر امروز در نشست‌خبری خود با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز خبرنگار که در ستاد گمرکات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در قسمت حسابرسی بعد از ترخیص هم کارهای زیادی انجام می‌شود و حالا در مسیرهای سبز واردات کالا کمتر از یک روز طول می‌کشد.

وی بیان کرد: در ۴ ماهه ابتدایی امسال در صادرات از گمرکات خراسان رضوی ۸ درصد رشد از نظر ارزشی و  ۹ درصد رشد از نظر وزنی داشته که بیشترین رشد صادرات در وسایل برقی، فرش‌ها و محصولات نساجی و محصولات فلزی بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: ارزش دلاری کالاهای صادر شده از خراسان رضوی ۵۵۷ میلیون دلار و وزن آنها ۷۱۱ هزار تن بوده اما در واردات با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم و این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که واردات در خراسان رضوی بیشتر در حوزه مواد اولیه کارخانجات تولیدی است.

جهانخواه تأکید کرد: میزان واردات در ۴ ماهه ابتدایی امسال در خراسان رضوی ۱۰۳ هزار تن بوده که بیشتر آنها در حوزه نخ وماشین آلات صنایع بوده و ترانزیت از مبدأ از خراسان رضوی ۹۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تسهیل امور گمرکی در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: هم اکنون تمام تولیدکنندگان می‌توانند بدون اینکه وارد گمرک شوند کالاهای خود را اظهار کرده و مشکلی برای عبور کالاهای آنها از مرز وجود ندارد.

ناظر گمرکات خراسان‌رضوی با بیان اینکه برخی از مشکلات در مورد گمرک دوغارون بعد از سیل سال گذشته به وجود آمده بود، تصریح کرد: این موضوع سبب شد که برخی از تجهیزات و قسمت‌های ابنیه ساختمان گمرک دچار مشکل شوند که دستگاه ایکس ری از جمله آنها بوده و به همین علت کارشناسان در حال ارزیابی برای نصب یک دستگاه ایکس ری دیگر در گمرک دوغارون هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =

دکمه بازگشت به بالا