مشهد

صادرات پوشاک مشهد قربانی دامپینگ چینی‌ها

لسان طوسی

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد مقدس گفت: توان صادراتی واحدهای تولید پوشاک مستقر در مشهد مقدس به علت دامپینگ تولیدکنندگان چینی از بین رفته است.

مهدی لسان‌طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد‌مقدس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در صادرات پوشاک در خراسان‌رضوی وجود دارد این است که توان آن‌ها برای صادرات از دست رفته و نیازمند کمک‌های دولتی برای بهبود وضعیت خود هستند.

وی افزود: تا چند سال پش تمام فاستونی‌هایی که در خراسان‌رضوی تولید می‌شد، به سراسر دنیا صادر می‌شدند، اما بعد از آن ما در دام دامپینگ چین افتادیم و بخش زیادی از صنایع‌مان از بین رفت و  حالا دیگر ظرفیت‌های ما بلا استفاده باقی مانده است.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد‌مقدس با بیان اینکه هزینه تولید پوشاک در خراسان رضوی یک سوم تولید در ترکیه است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از تجار ترک سعی دارند که در ایران برای امر تولید پوشاک سرمایه‌گذاری کنند.

لسان طوسی بیان کرد: در این وضعیت که توان تولید صادرات محور وجود دارد دولت باید از کارآفرینان داخلی حمایت کرده و در مواردی مانند ماشین آلات، تأمین اجتماعی و دارایی به افراد کمک کند تا بتوان دوباره تولید محصولات نساجی در خراسان رضوی را از سر گرفت.

وی تأکید کرد: با توجه به میزان بالای اشتغالی که در صنعت پوشاک وجود دارد سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند به بهبود وضعیت بیکاری در استان نیز کمک دهنده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا