خراسان

صدور مجوز ۳۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان طی ۶ ماهه نخست سال ۹۶

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از جذب ۳۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، شکوه میرشاهی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال افزود: پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص رونق بخشیدن به تولید و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، این دفتر با توجه به نقش سرمایه گذاری خارجی در ایجاد فرصت‌های جدید تولیدی و شغلی در کشور اهمیت ویژه‌ای برای این حوزه قائل است.
وی گفت: سرمایه خارجی جذب شده طی ۶ ماه ابتدای سال جاری در حوزه‌های فرش ماشینی، زیورآلات و طلا، چاپ و بسته بنده و ساخت و مونتاژ بردهای الکترونیکی و ساخت هتل، صنایع سلولزی و احداث نیروگاه از کشورهای آلمان،افغانستان، چین و عربستان بوده است.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه  مبنی بر تامین ۲۵٫۳ درصد از منابع مالی سالانه از محل سرمایه‌گذاری خارجی تلاش می‌کنیم که این سهم از منابع محقق شود.
میرشاهی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی تمامی امکانات و توان مدیریتی خود را به کار گیرند به نحوی که سرمایه‌گذار خارجی در کمترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی فعالیت اقتصادی خود اقدام نماید.
وی ادامه داد: همچنین لازم است دستگاه‌های اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار  خود را برای پیشنهاد به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا