مشهد

صدور پروانه ساختمانی در مشهد ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده است

صولت مرتضوی

شهردار مشهد گفت: متراژ صدور پروانه در شهرداری نزدیک به ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده و سبب شده تا درآمد هم کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در همایش مشاروان برتر پروژه‌های شهرداری مشهد در تالار شهر اظهار داشت: مدیریت کار دشواری است و مدیریت شهری نیز از همه سخت‌تر چراکه وظیفه آن نظارت، درآمد و هزینه است یعنی این که یک مدیر شهری باید منابع مورد نیاز را تامین کند و شهر را اداره کرده و هزینه انجام دهد و سپس بر اجرای صحیح هزینه‌ها نظارت کند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی براساس پول هزینه انجام می‌دهند و زمانی که پول در اختیار نداشته باشند هزینه نمی‌کنند اما در شهرداری این گونه نیست که این موضوع کار را در شهرداری سخت کرده به ویژه در زمانی که رکود بر یک کشور حاکم است.

شهردار مشهد گفت: متراژ صدور پروانه در شهرداری نزدیک به ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده و سبب شده تا درآمد نیز کاهش پیدا کند. درآمد مشهد در بین کلان‌شهرها در حوزه مالیات بر ارزش افزوده  آخرین رتبه است اما با وجود مشکلات و به برکت وجود امام رضا(ع)، شهر مشهد به زیبایی اداره می‌شود. 

مرتضوی خاطرنشان کرد: در این مدت سه سال و تا پایان امسال نزدیک به سه متر به فضای سبز شهر مشهد اضافه می‌شود که این میزان حدود ۹ میلیون مترمربع است. در همین مدت حدود سه هزار و ۶۰۰ تاکسی نوسازی شده و سیستم نظارت بر کنترل ترافیک نیز افزایش یافته که نتیجه آن را در کاهش تلفات خواهیم دید.

وی اظهار داشت: در این سه سال نزدیک به ۲۰ کیلومتر عملیات حفاری، اجرای ریل و احداث ایستگاه در قطار شهری مشهد انجام داده‌‍‌  بالغ بر ۵۰ دستگاه قطار وارد شهر مشهد شده که انشاءالله در دهه فجر خط دو قطار شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار مشهد گفت: باید تلاش کنیم تا تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند و تا این شهر به مولفه‌های پایدار در درآمد برسد و به روزی برسیم که نیاز به فروش تراکم ناموزون نداشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا