خراسان

صدور ۷۲۱۸ مجوز طرح توسعه در خراسان رضوی توجیهی ندارد/ بخش خصوصی قربانی سیاست‌های نادرست دولت

فیروز ابراهیمی

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۷۲۱۸ مجوز طرح توسعه در خراسان رضوی صادر شده که هیچ توجیهی ندارند.

فیروز ابراهیمی در گفت‌‎وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: تعداد زیادی از صدور مجوزهای در بخش تولید بدون در نظر گرفتن  مسائل کارشناسی اتفاق می‌افتد و لذا در ادامه سبب اتلاف منابع و بسته شدن واحد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از تولیدات در حال خارج شدن از رده مصرف هستند، بیان کرد: با این حال اگر فردی برای تولید همین کالا اقدام به دریافت مجوز کند به سرعت به وی اعطا شده و در این حوزه مشکلی برایش به وجود نمی‌آید.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اظهار ناراحتی از برخی اقداماتی که دولت در حوزه تولید انجام می‌دهد،  تصریح کرد: بخش خصوصی قربانی سیاست‌های نادرست دولت است.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه از صادرکنندگان آن طوری که شایسته است حمایت نمی‌شود، بیان کرد: علاوه بر این دولت بر سر راه صادرکنندگان مانع نیز گذاشته و  از آنها 9 درصد مالیات می‌گیرد و پس از آن دوباره باز پس می‌‌دهد.

وی با بیان اینکه سهم ا صناف از تولید ناخالص ملی 2 برابر صنعت است، خاطرنشان کرد: با این حال مالیات پرداخت شده توسط صنعت 4.5 برابر بخش اصناف بوده و در این حوزه به صنعتگران ظلم زیادی می‌شود.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تأکید کرد: چیزی که امروز صنعت ما نیاز دارد بیش از این فرصت‌هایی است که در اختیارش گذاشته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا