مشهد

ضریب استفاده از حمل و نقل عمومی مشهد چقدر است؟

یکی از مهمترین دغدغه‌ها در زمینه استقبال اندک از حمل و نقل عمومی عدم پرداخت هزینه‌هایی است که دولت باید متقبل آن شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،محمد رضا کلائی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث زیرگذر شهید برونسی اظهار داشت: سال‌هاست کسانی که می‌خواهند به طرقبه و شاندیز بروند باید ساعت‌ها در ترافیک بمانند و وقتشان تلف شود، با یک اصلاح هندسی و هزینه غیر قابل باور که ایده همکارانم بود اما این مشکل طولانی مدت حل شد. گذرگاه امروز از آخرین قطعات پازل مسیر ییلاقات شهر است و نتایج مناسبی خواهد داشت.

وی افزود: از تلاش فعالان حوزه عمران شهرداری و حمایت شورای شهر و پلیس راهور متشکرم.دهه کرامت بزرگترین جشن ما مشهدی‌ها ست. امسال به خاطر کرونا فعالیت‌های هر ساله را نمی‌توانیم داشته باشیم و از ایجاد شادی در دل مردم محرومیم امیدوارم در فضاسازی شهری جبران شود و مثل سال‌های گذشته مشهد نمونه باشد.

محمد هادی مهدی‌نیا؛ عضو شورای شهر مشهد نیز اظهار داشت:  شورای شهر مشهد در سند ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ سعی کرده به حمل و نقل عمومی رسیدگی کند، میزان استفاده از حمل و نقل عمومی ۴۱ درصد است که باید به ۷۰ درصد برسد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: دولت باید یک سوم هزینه حمل و‌نقل عمومی را پرداخت کند که مسئولیت آن بر دوش مدیریت شهری افتاده است. 

مهدی‌نیا بیان کرد: اگر بزرگراه‌های شهری کامل نباشد دچار مشکل می‌شویم. اتصال انتهای بولوار نماز به بولوار شهید برونسی با یک تونل شهری باید انجام شود که حداقل مشکلات زیست محیطی را داشته باشد تا مشکل کمربند جنوبی حل شود و خلائی احساس نشود.

سید محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد نیز گفت: ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد یک دغدغه همیشگی بوده است با اقداماتی مانند احداث زیرگذر شهید برونسی گام‌ موثری در کاهش این بار ترافیکی برداشته خواهد شد.

خلیل الله کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد هم در این مراسم اظهار داشت: روان‌سازی ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد از آذرماه۹۸ در دستور کار قرار گرفت و با موافقت شورا ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای آن منظور شد.تعریض مسیر رفت طرقبه از ۵ لاین به ۷ لاین و اصلاح مسیر شاندیز در طول ۵۰۰ متر به عرض ۷ متر انجام و مسیر رفت ۷۵ روزه افتتاح شد.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: عملیات مسیر برگشت در ۲۰ فروردین ۹۸ شروع شد و پروژه ۷۵ روزه طی ۴۰ روز به اتمام رسید. که کاهش بالغ بر ۹۰ درصد ترافیک در بولوار وکیل اباد را در پی داشته است.زیرگذر شهید برونسی قابلیت حذف ۲۲۰۰ دستگاه خودرو از وکیل‌آباد را دارد.

کاظمی عنوان کرد: این زیرگذر تامین دسترسی خودروها از خروجی طرقبه-شاندیز به بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، تامین دسترسی خودروهای خروجی از این بزرگراه به بولوار پیروزی و تامین دسترسی خودروها از شهرک‌های در حال توسعه این منطقه به بولوارهای پیروزی و وکیل آباد را ایجاد خواهد کرد.معارضات دکل‌های فشار قوی ممکن است باعث تاخیر  پروژه شود اما مدت اجرای آن ۹ ماه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا