مشهد

طراحی سازه تونل خط 3 قطار شهری مشهد با ترک تشریفات/ برآورد 589 هزار یورویی برای اجرای پروژه

خبرگزاری فارس: طراحی سازه تونل خط 3 قطار شهری مشهد با ترک تشریفات/ برآورد 589 هزار یورویی برای اجرای پروژه

شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی امروز خود لایحه یک‌فوریتی شهرداری مشهد در خصوص واگذاری طراحی سازه تونل خط سه قطار شهری به‌صورت ترک تشریفات را تصویب کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یک‌صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ظهر امروز به ریاست محسن انتظاری هروی در محل تالار شورا برگزار شد و لوایح شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه لایحه شهرداری مشهد در زمینه ترک تشریفات به‌منظور تسریع در انجام عملیات حفاری پروژه خط سه قطار شهری مشهد به‌عنوان دومین دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در جلسه علنی شورا در موافقت با این لایحه اظهار کرد: از ابتدای آغاز حفاری پروژه خط سه قطار شهری مشهد در پایان سال گذشته، تاکنون 230 متر از تونل این خط حفاری‌ شده است.

کیانوش کیامرز از توقف حفاری تونل خط سه قطار شهری مشهد به دلیل اتصال نوار نقاله تا دهم تیرماه خبر داد و گفت: پس از آغاز مجدد حفاری تونل این خط در اواسط تیرماه، عملیات اجرایی بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای از میدان فردوسی به سمت میدان شهدا ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: ازآنجاکه طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا زمان رسیدن دستگاه حفار مکانیزه تونل خط قطار شهری مشهد به میدان شهدا، ایستگاه واقع در این میدان باید تکمیل شود، لذا بناست ادامه عملیات حفاری این خط با سرعت روزانه حدود 10 تا 12 متر انجام شود.

در ادامه جلسه پس از بحث و بررسی و اظهارنظر موافقان و مخالفان، لایحه شهرداری مشهد در زمینه ترک تشریفات به‌منظور تسریع در انجام عملیات حفاری پروژه خط سه قطار شهری مشهد به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه شورای اسلامی شهر، به شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به انعقاد قرارداد طراحی سازه تونل پروژه خط سه قطار شهری مشهد بخش مطالعات اصلی، فاز اول و بر اساس مشخصات فنی دستگاه حفار تی‌بی‌ام موجود با مهندسان مشاور ارائه و بر مبنای پرداخت ریالی معادل ارزی، یا برآورد ارزی 589 هزار یورو اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا