مشهد

طرح‌های جدید آب و فاضلاب در مشهد مقدس به بهره‌برداری رسید

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت، طرح‌های جدید آب و فاضلاب در مشهد مقدس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی رضا رشیدیان صبح امروز در مراسم بهره برداری از طرح‌های جدید آب و فاضلاب مشهد مقدس اظهار داشت: ۶ طرح در حوزه آبرسانی و ۷ طرح نیز در حوزه فاضلاب در مشهد مقدس به بهره برداری رسید و خدمات آن در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در مجموع ۷۲۳ میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه شده است و براساس برآوردها و هزینه‌های صورت گرفته، ۴۰۰ میلیارد ریال برای بخش فاضلاب است.

رشیدیان افزود: ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب در مشهد مقدس در دولت یازدهم ۲٫۵ برابر شده؛ مرحله سوم و چهارم پروژه حضرت نبی اکرم (ص)، حفاری، لوله گذاری، تجهیز و برق رسانی به ۹حلقه چاه آب شرب، احیای هفت حلقه چاه، اجرای ۱۵ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی، ارتقای تصفیه خانه آب شماره یک و احداث ایستگاه پمپاژ از جمله پروژه‌های حوزه آب است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در محدوده‌های رسالت، طبرسی، توس، گلشهر، مهرآباد، صیاد و صابر نیز بهره برداری شد. عملیات اجرایی چهار طرح نیز با ۱۶۱ میلیارد ریال اعتبار امروز آغاز  شد. در این راستا عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در شهرک عسکریه، محدوده الهیه و بولوار آموزگار و ساخت ۲ مخزن بزرگ ذخیره آب هر یک با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب آغاز  شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا