مشهد

«طرح بارش باران» طرحی برای سرمایه‌گذاری همه ایرانیان

شهرداری مشهد پرهیز از تصدی‌گری و چابک سازی را به عنوان سیاست اصلی خود در پیش گرفته و در این راستا در صورت درخواست شریک، سهم الشرکه خود را در پروژه‌های مشارکتی به سرمایه‌گذار واگذار می‌کند.
«طرح بارش باران» طرحی برای سرمایه‌گذاری همه ایرانیان

معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: «طرح بارش باران» طرحی ملی و حتی فراملی بوده که سبب جذب سرمایه‌های خرد مردم می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا مزجی در نشست تخصصی در مراسم معرفی «طرح بارش باران» که با حضور کارکنان شهرداری در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این طرح بی‌بدیل بوده که بیش از یک سال برای آن زحمت کشیده شده است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دقیق و کار کارشناسی انجام شده در این طرح افزود: این طرح نه تنها در سطح مشهد بلکه می‌تواند به عنوان طرحی ملی و فراملی تبدیل شود.
معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: این طرح برای کسانی است که سرمایه اولیه ندارند ولی درآمدهای آتی دارند و می‌توانند بخشی از درآمد خود را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهند.
منابع حاصل از طرح «بارش باران» برای اوراق مشارکت شهرداری مشهد
وی با بیان اینکه شما با شرکت در طرح‌های اقتصادی علاوه به خدمت به شهر و کشور، سودی همراه با ثواب خواهید داشت، افزود: منابع حاصل از طرح «بارش باران» برای اوراق مشارکت شهرداری هزینه می‌شود.

مزجی، مشهد را پیش‌قراول انتشار اوراق مشارکت در کشور دانست و عنوان کرد: بنا به مصوبه شورای شهر مشهد، شهرداری باید از ابزارهای مختلف تأمین مالی استفاده کند که با توجه به همین مسئله، ما روش‌هایی را در دستور کار قرار دادیم که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.
شهرداری مشهد سرآمد در انواع روش‌های سرمایه‌گذاری
وی ادامه داد: ما تنها شهرداری کشور هستیم که صندوق‌های پروژه و صندوق زمین و ساختمان داریم و در فعالیت‌های بورسی وارد شده و شرکت بزرگ سهامی عام زائر تأسیس کرده و در حال انتشار اوراق صکوک هستم.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد ضمن مقایسه عملکرد اقتصادی شهرداری در این دوره با دوره قبل تصریح کرد: مجموع پروژه‌های مشارکتی در دوره سوم ۱۴۰۰ میلیارد تومان و سهم شهرداری از آن‌ها تنها ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است ولی در این دوره در مجموع تاکنون بیش از ۷۷۰۰ میلیارد تومان فعالیت اقتصادی در شهر صورت گرفته است.
تعریف بیش از ۱۲ هزار میلیارد پروژه مشارکتی در شهر مشهد
مزجی اضافه کرد: علاوه بر این ۷۷۰۰ میلیارد تومان، ۱۴۵۰ میلیارد تومان پروژه در حال بررسی در شورای شهر است و ۴۲۹۰ میلیارد تومان نیز آماده ارائه که در مجموع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشارکتی ما به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی اقدامات شهرداری را در راستای منویات رهبری و شعار سال دانست و گفت: شهرداری مشهد پرهیز از تصدی‌گری و چابک سازی را به عنوان سیاست اصلی خود در پیش گرفته و در این راستا در صورت درخواست شریک، سهم الشرکه خود را در پروژه‌های مشارکتی به سرمایه‌گذار واگذار می‌کند.
اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزار نفری در پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد
معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: در مجموع اقداماتی که در حال انجام است برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته و با احتساب سرمایه‌گذاری در شرکت زائر و صندوق‌ها با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد عملکردی درخور و ارزشمند داشته است.

مزجی در پایان با تشکر از بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: مردم باید خاطرات بد سرمایه‌گذاری را از ذهن خارج و بهروش‌های نوین و امن سرمایه‌گذاری اعتماد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا