مشهد

طرح “باشگاه اجتماعی همسران” در مشهدمقدس کلید خورد

 

اخبار کوتاه فرهنگی کرمان

مدیر فرهنگ‌سرای خانواده از اجرای طرح باشگاه اجتماعی همسران با عنوان «باهم» در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مرضیه غفار نقیبی مدیر فرهنگسرای خانواده مشهد با بیان این‌که تا کنون هفت هزار زوج در طرح «باهم» ثبت‌نام کرده‌اند؛ اظهار داشت: ثبت‌نام پیامکی زوجین از 20 شهریور ماه آغاز شده و از طریق سامانه 1000108 ادامه دارد. ظرفیت پیش‌بینی شده برای این دور از برگزاری طرح 10 هزار زوج است که با توجه به ثبت نام هفت هزار زوج تنها سه هزار زوج دیگر در فرصت باقی مانده، می‌توانند به «باهم» بپیوندند.

وی در زمینه این طرح بیان کرد: پس از ثبت نام پیامکی همکاران ما در برگزاری این طرح (که دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را گذرانده‌اند با عنوان همیار) با زوجین تماس می‌گیرند و آن‌ها را به جلسات توجیهی دعوت می‌کنند. جلسات توجیهی در  سالن اجتماعات فرهنگسراهای شهر زیبا، کودک و آینده، انقلاب، ترافیک غدیر و رسانه برگزار خواهند شد در این جلسات از زوج‌ها تست روانشناسی گرفته می‌شود و طرح را برای آن‌ها توضیح می‌دهند که اگر تمایل داشتند در سایت ثبت نام کنند.

وی افزود: بعد از این که زوج‌ها در سایت باشگاه اجتماعی همسران مشهدی ثبت نام کردند عضو این باشگاه می‌شوند و می‌توانند به مدت 6 ماه از برنامه‌های مختلف «باهم» استفاده کنند.

مدیر فرهنگسرای خانواده از آغاز جلسات توجیهی ویژه زوج‌ها در هفته آینده خبر داد و گفت: آمار ثبت‌نام‌ها نشان می‌دهد استقبال زوجین در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر رشد داشته که حکایت از توفیق «باهم» دارد.

طرح ابتکاری «یا لثارات الحسین» در مساجد مشهد برگزار می‌شود

مدیر فرهنگسرای زیارت شهرداری مشهد از برگزاری ویژه‌برنامه‌ «یا لثارات الحسین» در محرم و صفر امسال برای نخستین‌بار در سطح شهر مشهد خبرداد.                                                      

حسین کمیلی با بیان اینکه این ویژه برنامه از نخستین شب ماه محرم در مساجد و هیات‌های مذهبی برگزار شده است و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت، افزود: از ابتدای ماه محرم تاکنون  یکی از مجاهدین  انقلابی و از جانبازان بحرینی با نام سید مهدی موسوی که چند ماه پیش از زندان‌های بحرین آزاد شده و 5 سال در زندان حکام غاصب و ظالم بحرینی بوده است؛ درباره ماهیت قیام امام حسین (ع)، رنج ها و سختی‌های مجاهدین راه امام حسین(ع) سخنرانی داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار «یا لثارات الحسین» در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود؛ گفت: این  برنامه به شدت بازخورد و واکنش مثبتی داشته است و کسانی که با این افق هماهنگ هستند  حضور این سخنران‌ها را مثبت ارزیابی می کنند واز برگزاری آن استقبال خوبی داشتند.

کتاب موسیقیدان مشهدی منتشر شد

کتاب مربی‌گری موسیقی کودک و روانشناسی کار در کلاس، نوشته محمد رضا تحقیقی احمدی هنرمند موسیقی‌دان مشهدی روانه بازار شد.

فیلم سینمایی ” آس و پاس ” در سینما هویزه مشهد

اکران فیلم سینمایی «آس و پاس» در سینما هویزه مشهد آغاز شده است. «آس و پاس» به کارگردانی آرش معیریان که تهیه آن را عبدالله علیخانی و محمد حسین فرح بخش به عهده دارند.

کافه ایده با حضور نخبگان 50 کشور برگزار می‌شود

دومین برنامه بین‌المللی پروژه کافه ایده ملل، با حضور نخبگان 50 کشور جهان هفته اول آبان در مشهد برگزار می‌شود.

«کافه ایده ملل» یکی از مهم‌ترین مراکز هم‌اندیشی جوانان جهان است که به‌همت گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد اجرایی شده است و با هدف ایده‌پردازی و مشارکت فکری شهروندان در خدمت ارتقای مدیریت شهری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در این برنامه می‌توانند به سایت رسمی پروژه کافه ایده به نشانی www.cafeide.ir مراجعه نمایند.

فروش بلیت اینترنتی “بازگشت در چهارشنبه آخر سال” شروع شد

فروش بلیت اینترنتی نمایش «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» به نویسندگی رئوف دشتی و کارگردانی رضا حسینی در سایت «مشهدگیشه» شروع شد.

پرستش سلطانی، منیره الاداغی، فائزه علی ابادی، فرخنده طالبی، حاتمه شکوهی‌زاده و حامد یزدی روی صحنه می‌رود.

تابلو فرش‌های دست بافت در نگارخانه ارشاد کاشمر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان آثار هنری و معرفی جایگاه فرش دستباف کاشمر نمایشگاه تابلو فرش در محل نگارخانه ارشاد برگزار شد.

جواد روشندل٬افزود: در این نمایشگاه ٨� اثر در زمینه‌های آیات قرآنی٬ تصاویر اماکن متبرکه٬ پرتره٬ گل و بوته٬ منظره وغیره به نمایش گذاشته شده و انواع فرش‌های دستباف٬ طرح‌های اصیل کاشمری و نائینی و بیرجندی موجود است.

وی ادامه داد: تا 10 آبانماه 95 صبح و عصر جهت بازدید عموم دایر است.

برگزاری کارگاه آموزشی فیلم سازی، بازیگری و کارگردانی در سبزوار

کارگاه آموزشی «فیلم سازی به روش کارگاهی»، « بازیگری و کارگردانی» با همراهی اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار برگزار شد.

کانون فیلم و عکس دانشگاه حکیم سبزواری با همراهی اداره فرهنگ وارشاد سبزوار اقدام به برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی با موضوع فیلم‌سازی به روش کارگاهی در 2 روز در محل موسسه خورشید رضوان در نوبت صبح ازساعت 8 الی 12 کرده است. این کارگاه آموزشی مختص دانشجویان بوده و در صورت استقبال و بازده مناسب ادامه خواهد یافت.

همچنین کانون تئاتردانشگاه حکیم سبزواری با همراهی اداره ارشاد سبزوار اقدام به برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی با موضوع بازیگری و کارگردانی برای دانشجویان علاقمند به هنرهای نمایشی در 2 روز در محل موسسه خورشید رضوان در نوبت بعدازظهر از ساعت 15 الی 20 کرده است. این کارگاه آموزشی مختص دانشجویان بوده و درصورت استقبال و بازده مناسب ادامه خواهد یافت. این کارگاه‌های آموزشی با حضور رضا حامدی خواه مدرس دانشگاه برگزار شد.

“نیشابور” میزبان استاد هنرمند معاصر ایران زمین

شهر هنرپرور نیشابور میزبان یکی از بزرگان هنر ایران زمین استاد «کیخسرو خروش» ٢ آبان ٩٥ در فرهنگسرای وکیلی خواهد بود.

مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور اظهار داشت: کیخسرو خروش در سال 1320 در تهران به ‌دنیا آمد و همزمان با تحصیل نقاشی در کلاس‌های آزاد خوشنویسی ثبت‌نام و نزد استاد بزرگوار خویش آقا سید حسین میر خانی (بنیان‌گذار انجمن خوشنویسان ایران) به مشق نستعلیق مشغول می‌شوند و با همتی مثال‌زدنی مراحل سلوک خوشنویسی را با توفیق سپری می‌کند.

سلامتی گفت: وی از بزرگترین استادان خط نستعلیق معاصر به‌ویژه در عرصه کتابت است و آثار خوشنویسی او در سه دهه گذشته مورد اقبال خاص و عام بوده است او در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار در سال 1384 به عنوان چهره ماندگار رشته خوشنویسی برگزیده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا